کد خبر : 5819
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 اکتبر 2020 - 7:27

آمار نگران‌کننده مبتلایان روزانه کرونا | رکوردهای هشداردهنده روز ۲۵۳ حمله کووید۱۹ به ایران | نمودارها را ببینید

آمار نگران‌کننده مبتلایان روزانه کرونا | رکوردهای هشداردهنده روز ۲۵۳ حمله کووید۱۹ به ایران | نمودارها را ببینید

آمار کرونا در روز گذشته در همه بخش ها جهشی قابل توجه را تجربه کرد؛ ویروس کرونا در چند بخش رکوردهایی هشدارآمیزی را رقم زد که ناگوارترین آنها مربوط به جانباختگان با میزان مرگ و میر ۲۷۹ نفر است. به گزارش از اقتصادنیوز، وزارت بهداشت در آمار کرونا در روز ۲۳ مهر ۹۹ تصویری تلخ تر از روزهای

آمار کرونا در روز گذشته در همه بخش ها جهشی قابل توجه را تجربه کرد؛ ویروس کرونا در چند بخش رکوردهایی هشدارآمیزی را رقم زد که ناگوارترین آنها مربوط به جانباختگان با میزان مرگ و میر ۲۷۹ نفر است.

کرونا در ایران

به گزارش از اقتصادنیوز، وزارت بهداشت در آمار کرونا در روز ۲۳ مهر ۹۹ تصویری تلخ تر از روزهای گذشته را به نمایش گذاشت. در این آمار ۵ رکورد نگران کننده جدید به ثبت رسیده است تا وضعیت پاندمی کرونا در ایران همچنان در وضعیت سیاه و قرمز ماندگار باشد.

پس از ورود کرونا به ایران روند مبتلایان روزانه کرونا در اوایل بهار افزایش موقتی داشت. پس از آن مطابق با سیاست‌های پیشگیری از شیوع کرونا کمی این بیماری کنترل شد و آمار نزولی شد اما دیری نپایید که این بیماری باز هم  در میانه تابستان از کنترل خارج شده و آمار هشدارآمیزی را در  هفته ابتدایی مردادماه رقم زد.

اما مطابق آمار های کرونایی شیوع این بیماری در فصل پاییز خطرناکتر از فصول گذشته بوده است. آنچنان که روز ۲۳ مهر ۵ رکورد نگران کننده را به ثبت رساند.

طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت و درمان در اعلام کرد میزان تست روزانه کرونا در ۲۳ مهر به ۲۹ هزار و ۱۰۱ نفر رسید که این میزان بیشترین میزان روزانه تست کرونا از ابتدا تا کنون بوده است. این آمار بالا، نشان از توجه بیشتر اشخاص به این بیماری دارد.

بالاترین رکورد میزان ابتلا با ۱۸ درصد رشد

در کنار آمار تست های کرونا در روز جاری که بالاترین رکورد را ثبت کرده بود میزان مبتلایان روزانه نیز با ۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ۴ هزار و ۸۳۰ نفر رسید، این رقم نیز بیشترین میزان ابتلای روزانه در کل روزهای اخیر است. افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در روز گذشته در حالی رخ داده است که درنیمه مهر آمار بالاتر از ۴ هزار نفر در هر روز تجربه شد و حال این روزها این آمار در عرض کمتر از ۲ هفته به رقم روزانه ۵ هزار نفر نزدیک می شود. 

دلیل این رخداد علاوه بر شیوع کرونا می تواند افزایش تست های کرونایی که ناشی از توجه بیشتر اشخاص به این بیماری است، باشد

رکورد بالاترین بستری روزانه

از میان ۴ هزار و ۸۳۰ نفر بیماری که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت بوده است ۲ هزار و ۲۳۷ نفر آنها بستری شدند. این آمار اعلام می کند  بیمارستان‌ها، امروز بیشترین میزان بستری روزانه را تجربه کرده‌اند. که رکورد دیگری در این حوزه محسوب می شود.

این افزایش بستری روزانه در بیمارستانها مستلزم توجه بیشتر به کادر درمان در این روزها است.

رکورد بیشترین بیمار بدحال

شمار بیماران وخیم در روزهای جاری نشان از وخامت اوضاع در بخش های ویژه بیمارستانها در هفته های پاییزی دارد، آنچنان که در روز جاری آمار بیماران وخیم با ثبت رکورد ۴ هزار ۶۰۹ نفر بیشترین آمار را به ثبت رسانده است. ۸ رکوردشکنی پی در پی آمار بیماران وخیم در دو هفته اخیر نشان از آن دارد که هنوز فشار در بخش ویژه درمان (آی سی یو و ..) در حد بالایی قرار دارد. 

کرونا داغ سنگین بر دل ایرانیان گذاشت

اما تاسف بارترین بخش رکوردهای امروز در بخش فوتی های روزانه بود. در این روزهای اخیر مدام خبرهای ناگوار فوتی های روزانه بر اثر بیماری کرونا وضعیت سیاه کرونا در ایران را پررنگ تر می نماید. در این خصوص از سه روز پیش که رکورد فوتی‌های کرونا به ۲۵۱ نفر رسیده بود رکورد های پی در پی این رقم را هنوز بالاتر از ۲۵۰ نفر نگه داشته است. اکنون این میزان به ۲۷۹ نفر رسیده است که متاسفانه رکورد جدیدی در این بخش محسوب می شود. 

ثبت ۵ رکورد ناگوار کرونا ، روز قبل را از این حیث باز هم متاسفانه خطرناکتر از روزهای قبل معرفی میکند. مرور آمار ها بیان می‌دارد که لزوم مواردی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی و افزایش تجهیزات کادر درمان و … بایستی جدی تر از پیش در نظر گرفته شود. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.