کد خبر : 5801
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اکتبر 2020 - 16:11

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد؛ برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد؛ برآیند جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

قاری قرآن با اشاره به بررسی طرح تفصیلی شهرهای گلدشت، فلاورجان و خوانسار در این جلسات، گفت: موارد تغییر کاربری، طرح تفکیکی و حذف پیلوت مربوطه به شهرهای خمینی‌شهر، میمه، وزوان، لایبید دولت آباد، حبیب آباد و تیران در راستای طرح اقدام ملی مسکن، همچنین محدوده بافت فرسوده شهر طرقرود و تغییر کاربری گستره طرح

قاری قرآن با اشاره به بررسی طرح تفصیلی شهرهای گلدشت، فلاورجان و خوانسار در این جلسات، گفت: موارد تغییر کاربری، طرح تفکیکی و حذف پیلوت مربوطه به شهرهای خمینی‌شهر، میمه، وزوان، لایبید دولت آباد، حبیب آباد و تیران در راستای طرح اقدام ملی مسکن، همچنین محدوده بافت فرسوده شهر طرقرود و تغییر کاربری گستره طرح های ویژه منطقه ۱۱ شهر اصفهان نیزمطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت؛ در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان، در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری، درخواست‌های مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، یکی از عمده‌ترین وظایف کمیسیون‌ماده پنج موضوع تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، تصویب طرح‌های توسعه شهری از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است. در ماده ۸ این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است که طرحهای تفصیلی شهری ابتدا در کمیته کار بررسی و سپس در کمیسیون طرحهای تفصیلی تصویب گردند. همچنین در این ماده آمده است که در صورت مغایرت اساسی میان طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مربوط، مرجع تصویب نهایی طرح تفصیلی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود.  

این جلسات در استان اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار می شود و درخواست‌های متقاضیان که به دبیرخانه این کمیسیون ارسال شده است بررسی شده و در نهایت برای آنها تصمیم گیری می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح برآیند ۵ جلسه اخیر این کمیسیون اذعان داشت: در این جلسات ۱۱۸ مورد از موارد تغییر کاربری، حذف یا اضافه کردن گذر، اصلاح خط بدنه و کاهش یا افزایش ارتفاع، مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود؛ طرح تفکیکی مربوط به شهرهای طالخونچه، دیزیچه، مجلسی، مبارکه، فولادشهر، اصفهان، گلپایگان و نجف آباد نیز مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از این طرح‌ها اصلاح شد.  

قاری قرآن با اشاره به بررسی طرح تفصیلی شهرهای گلدشت، فلاورجان  و خوانسار  در این جلسات، گفت: موارد تغییر کاربری، طرح تفکیکی و حذف پیلوت مربوطه به شهرهای خمینی‌شهر، میمه، وزوان، لایبید دولت آباد، حبیب آباد و تیران در راستای طرح اقدام ملی مسکن، همچنین محدوده بافت فرسوده شهر طرقرود و تغییر کاربری گستره طرح های ویژه منطقه ۱۱ شهر اصفهان نیزمطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.  

گفتنی است، مهم‌ترین وظیفه کمیسیون ماده ۵عبارت است از بررسی طرح‌های تفصیلی پیشنهادی مشاورین شهرسازی و معماری، تصویب طرح‌های تفصیلی شهری که دربردارنده ضوابط و مقررات شهرسازی در ارتباط با ساخت‌وساز املاک اعم از کاربری، تراکم، سـطح اشغال، عرض شبکه معابر، حدنصاب تفکیک اراضی، حداقل بر املاک و … بوده. همچنین بررسی و تصویب تغییرات احتمالی طرح‌های تفصیلی در زمـان اجرای طرح اعم از تغییر کاربری اراضی و املاک، تغییر شبکه عرض معابر و دسترسی‌ها، تغییر تراکم و سطح اشغال، تغییر حدنصاب تفکیک اراضی و … که این تغییرات از سوی شهرداری در قالب لایحه به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارسال می‌شود.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.