کد خبر : 5766
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اکتبر 2020 - 14:24

۵۵ طرح گردشگری در استان اصفهان آماده بهره برداری شد

۵۵ طرح گردشگری در استان اصفهان آماده بهره برداری شد

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است. اصفهان – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ۵۵ طرح

۵۵ طرح گردشگری در استان اصفهان آماده بهره برداری شد

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ۵۵ طرح گردشگری در شهرها و روستاهای این استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری همزمان با هفته گردشگری است.

ششم مهر، روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری است؛ شعار این هفته در سالجاری ” گردشگری و توسعه روستایی ” است.

فریدون اللهیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت و اعطای مجوز اداره کل میراث فرهنگی آماده افتتاح است و با بهره‌برداری از آنها برای ۳۵۰ نفر بطور مستقیم و برای حدود یکهزار نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود یکهزار تخت به ظرفیت اقامتگاه‌های استان اصفهان اضافه می‌شود و به حدود ۳۶ هزار تخت می‌رسد، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل ۲ هتل و چهار اقامتگاه سنتی در کلانشهر اصفهان، ۱۱ اقامتگاه سنتی در کاشان، سه مجتمع گردشگری در خور و بیابانک، یک اقامتگاه سنتی در خوانسار، یک هتل و چهار اقامتگاه سنتی در نطنز و آران و بیدگل، یک مجتمع گردشگری در شاهین‌شهر و میمه و یک هتل و یک اقامتگاه سنتی در مبارکه است.

اللهیاری سایر طرح‌های آماده افتتاح هفته گردشگری در استان اصفهان را یک اقامتگاه سنتی در تیران و کرون، ۲ هتل، یک مجتمع گردشگری، سه اقامتگاه سنتی، ۲ کارگاه صنایع دستی و یک سفره‌خانه سنتی در اردستان، یک سفره خانه سنتی در فلاورجان و یک سفره‌خانه سنتی در برخوار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در طرح‌های گردشگری امسال به توسعه روستایی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: ۱۷ طرح اقامتگاه بومگردی در روستاهای استان بهره‌برداری می‌شود که شامل یک واحد در خوانسار، هفت واحد در خور و بیابانک، یک واحد در شاهین‌شهر و میمه، یک واحد در گلپایگان، یک واحد در آران و بیدگل، ۲ واحد در شرق اصفهان، سه واحد در سمیرم و یک واحد در چادگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  اصفهان با تاکید بر اینکه در پنج سال گذشته توجه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در روستاهای استان شده است، اظهار داشت: ۹۰ درصد از ۴۵۳ واحد بومگردی در این خطه در روستاها هستند و منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی این مناطق شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین واحدهای بومگردی استان اصفهان در روستاهای شهرستان خور و بیابانک در ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان مستقر هستند که پس از رونق آنها و جذب گردشگران داخلی و خارجی شاهد مهاجرت معکوس در این روستاها بودیم.

اللهیاری از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری در روستاها را ایجاد زیرساخت‌ها، تسریع در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات و مرمت و ثبت ملی آثار تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: گردشگری در استان اصفهان در دهه‌های گذشته بیشتر به چند شهر مانند اصفهان و کاشان محدود بود اما در زمان حاضر در همه شهرستان‌ها گسترش یافته و در روستاها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: توسعه گردشگری روستایی باید با حفظ فرهنگ بومی همراه باشد و رونق اقتصادی و معیشتی را برای ساکنان آن به ارمغان بیاورد.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.