کد خبر : 5686
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آگوست 2020 - 4:30

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:صنعت گردشگری نیاز به انسجام و هماهنگی در دوران کرونا دارد

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:صنعت گردشگری نیاز به انسجام و هماهنگی در دوران کرونا دارد

اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: صنعت گردشگری نیاز به انسجام و هماهنگی در موضع‌گیری و تصمیم‌گیری در دوران شیوع بیماری کرونا دارد. فریدون اللهیاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه گردشگری، آسیب‌پذیرترین بخش در دوران کرونا بود، افزود: شیوع این بیماری تاثیر منفی بر گردشگری

صنعت گردشگری نیاز به انسجام و هماهنگی در دوران کرونا دارد

اصفهان- ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: صنعت گردشگری نیاز به انسجام و هماهنگی در موضع‌گیری و تصمیم‌گیری در دوران شیوع بیماری کرونا دارد.

فریدون اللهیاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه گردشگری، آسیب‌پذیرترین بخش در دوران کرونا بود، افزود: شیوع این بیماری تاثیر منفی بر گردشگری گذاشت که به یک مسئله و دغدغه جدی در جهان تبدیل شده است اما می‌توان با انسجام و هماهنگی این بخش را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی مدیریت کرد.

وی اظهار داشت: امروز در دنیا بسیاری این موضوع را پذیرفتند که ویروس کرونا مدت دیگری با ما می‌ماند اما زمان آن مشخص نیست بهمین دلیل در بسیاری از بخش‌ها تلاش می‌شود که با رعایت دستورهای بهداشتی، بتوان کارها را راهبری و مدیریت کرد و پیش برد.

اللهیاری با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف گردشگری پس از وقفه و تعطیلی چند ماهه از خرداد امسال شروع به کار کردند، خاطرنشان کرد: ما در اصفهان شاید پیشتر به سمت این موضوع برای بازگشایی اماکن تاریخی و هتل‌ها رفتیم و فعالیت‌ها شروع شد اما هنوز انسجام و هماهنگی کاملی در موضع‌گیری در این زمینه نداریم.

به گفته وی، یکی از وظایف مهم افرادی‌که در بخش گردشگری فعالیت می‌کنند، بازاریابی و معرفی جاذبه‌هاست اما از طرف دیگر در بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای مقابله با کرونا تاکید می‌شود که مردم سفر نکنند یا بصورت مقطعی تصمیم گرفته می‌شود که به مدت چند روز بعلت اینکه آمار ابتلا به این بیماری افزایش یافته تعدادی از صنوف تعطیل باشند که واحدهای گردشگری در میان آنها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با تاکید بر اینکه شاید در گردشگری نیاز به محدودسازی نداشته باشیم، تصریح کرد: در زمان حاضر سفر به میزان زیاد در کشور صورت نمی‌گیرد و می‌توان بخش‌های مختلف گردشگری را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن اماکن مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: شاید در ابتدای دوران شیوع کرونا هماهنگی در این زمینه کامل نباشد اما اگر این انسجام بوجود آید می‌توانیم حتی با سرعت کُند، بخش گردشگری را به پیش ببریم تا اینکه شرایط تغییر کند و روزی برسد که همه چیز به وضعیت عادی خود بازگردد.

اللهیاری با بیان اینکه صنعت گردشگری از مناظر اقتصادی قابل مقایسه با سایر صنوف نیست، اظهار داشت:  هزینه‌ها و درآمدهایی که هتل‌ها و اماکن گردشگری از دست می‌دهند دیگر قابل جبران نیست و نمی‌توانند بگویند که ما خدمات خود را نگه می‌داریم تا بعد عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری از نظر بازاریابی نیز دچار مشکل شده است، اضافه کرد: بررسی و محاسبه کامل خسارت‌های وارد شده به این صنعت به زمان طولانی نیاز دارد زیرا علاوه بر هزینه‌های جاری و درآمدی، ابعاد زیادی دیگری نیز دارد که شاید به آن پرداخته نشود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.