کد خبر : 5680
تاریخ انتشار : جمعه 21 آگوست 2020 - 6:22

حجت الاسلام دکتر حسن خیری ضرورت فرهنگ‌سازی برای ترویج طرح «هر خانه یک حسینیه»

حجت الاسلام دکتر حسن خیری ضرورت فرهنگ‌سازی برای ترویج طرح «هر خانه یک حسینیه»

عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه مطرح کرد؛ حجت الاسلام خیری درباره برپایی عزاداری در محرم امسال گفت:طبق تشخیص کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا عزاداری با رعایت اصول بهداشتی هیچ مانعی ندارد. حجت الاسلام حسن خیری عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، درباره برگزاری

عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه مطرح کرد؛

حجت الاسلام خیری درباره برپایی عزاداری در محرم امسال گفت:طبق تشخیص کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا عزاداری با رعایت اصول بهداشتی هیچ مانعی ندارد.

حجت الاسلام حسن خیری عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، درباره برگزاری عزاداری محرم در امسال اظهار داشت: تفکر شیعه به گونه ای است که همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است؛ یکی از راهکارهایی که می‌توان برای برپایی عزاداری محرم انجام داد این است که هر خانه را به یک حسینیه تبدیل کنیم تا از فیض عزاداری امسال محروم نشویم و این باید به طوری فرهنگ سازی شود که هر شخصی خودش در خانه بیرق عزا را برپا کند.

وی به شرایط محدودیت های امسال برای برپایی مجالس عزا اشاره کرد و گفت: برگزاری عزاداری و حفظ جان انسان ها هر دو ضرورت دارد و باید مراقب افراط و تفریط بود؛ عده ای عقیده دارند که عزاداری برپا شود و هیچ توجهی به ضرورت حفظ جان مردم ندارند و عده ای هم معتقدند باید عزاداری کلا تعطیل شود و فقط به حفظ جان انسان ها اهمیت می دهند که این هم غلط است؛ کار درست، همان چیزی است که ستاد مبارزه با کرونا گفته است، عزاداری در کنار حفظ جان مردم هیچ مانعی ندارند.

عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با بیان این که جان انسان ها برای کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا مهم است، خاطرنشان کرد: طبق تشخیص کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا عزاداری با رعایت اصول بهداشتی هیچ مانعی ندارد.

حجت الاسلام خیری با توجه به سخن رهبری درباره ستاد مبارزه با کرونا افزود: ایشان تأکید کردند که باید به نظر کارشناسان در این مسأله عمل کنیم و هر آنچه که ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفت ما باید تبعیت کنیم.

عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه درباره اهمیت برگزاری عزاداری محرم ابراز داشت: بقای اسلام به وسیله حماسه امام حسین (ع) اتفاق افتاده و عزاداری امام حسین (ع) در طول تاریخ موجب حیات ملت ها شده و همه نهضت های شیعی و اسلامی از حماسه امام حسین(ع) الگو گرفته‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرموده‌ «ما هرچه داریم از محرم و صفر است» همواره عزاداری امام حسین (ع) برای جوامع بشری حماسه آفرین بوده و هویت شیعی به پاسداشت عزاداری امام حسین(ع) گره خورده است.

عضو هیأت رییسه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه با اشاره به این که عزاداری برای اهل بیت(ع)، بهانه ای است، برای ترویج معارف اسلامی، بیان کرد: به وسیله عزاداری امام حسین (ع) فرهنگ اسلامی نشر پیدا کرده و سبب معرفت افزایی شده است.

وی عزاداری امام حسین(ع) را پایه واجبات دانست و ابراز داشت: عزاداری برای حضرت ابا عبدالله (ع) از اهمیت ویژه برخوردار است و فراموش نشود که در حال حاضر نماز و روزه به خاطر پاسداشت عاشورا پابرجا است.

حجت الاسلام خیری با بیان این که در حال حاضر با بحران کرونا و فراگیری آن مواجه هستیم؛ گفت: اسلام برای جان انسان ها اهمیت قائل است؛ پس باید اصول بهداشتی طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا رعایت شود./۹۹۰/ت۳۰۲/ف

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.