کد خبر : 5666
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 آگوست 2020 - 5:43

زمان بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان؛ زوج و فرد قطعی شد؟ | واکنش وزیر آموزش و پرورش به نگرانی‌ها

زمان بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش آموزان؛ زوج و فرد قطعی شد؟ | واکنش وزیر آموزش و پرورش به نگرانی‌ها

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و اگر امکان رعایت پروتکل‌ بهداشتی نباشد طبق مساحت کلاس دانش‌آموزان روزهای زوج و فرد می‌آیند. به گزارش از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و کار

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و اگر امکان رعایت پروتکل‌ بهداشتی نباشد طبق مساحت کلاس دانش‌آموزان روزهای زوج و فرد می‌آیند.

محسن حاجی‌میرزایی

به گزارش از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و کار آموزش دانش‌آموزان از این تاریخ جریان می‌یابد.

وی افزود: کیفیت ارائه آموزش‌ها به شرایطی که پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌کنند، بستگی دارد البته اولویت نخست ما حضور دانش‌آموزان است و در مناطقی که می‌توان پروتکل‌های مورد نظر وزارت بهداشت را رعایت کرد کلاس‌های درس حضوری است.

حاجی میرزایی گفت: مدارس بسیاری داریم که تعداد دانش‌آموزان آنها اندک است بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است، در مناطقی که امکان رعایت پروتکل‌ها با تعداد دانش‌آموزان یک مدرسه وجود ندارد متناسب با مساحت کلاس و مدرسه دانش‌آموزان را تقسیم‌بندی کرده و تعدادی روزهای زوج و تعدادی روزهای فرد به مدرسه می‌آیند و سایر آموزش‌ها مجازی است.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: برای آموزش از راه دور دو امکان مدنظر است، نخست شبکه شاد که ۶۵ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان به آن دسترسی دارند و دوم آموزش‌های تلویزیونی.

حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه تلویزیونی از ۱۵ شهریور تمام دروس را ارائه خواهد کرد، در شرایطی که برخی دانش‌آموزان به شاد، اینترنت و تلویزیون دسترسی نداشته و امکان حضور در کلاس درس را ندارند از طریق تولید بسته‌های آموزشی آموزش آنها را انجام خواهیم داد.

حاجی میرزایی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که سلامت همه فرزندان برایمان اهمیت دارد و هر تصمیمی با رعایت کامل پروتکل‌ها و طبق دستورات وزارت بهداشت خواهد بود و هیچ دانش‌آموزی در شرایط کرونا از آموزش عقب نخواهد ماند. مخصوصاً طبقات محروم و ضعیف که ممکن است امکان دسترسی به اینترنت را نداشته باشند. در آموزش ‌و پرورش متعهد هستیم که آموزش را به‌طور کامل به همه واجدان شرایط ارائه کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سؤال که گفته‌شده نسخه جدید شاد دارای یک سری قابلیت جدید است و آیا برای سال تحصیلی آینده این قابلیت‌ها در دسترس دانش آموزان قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: یک دسته از قابلیت‌ها مواردی هستند که به خود نرم‌افزار مربوط می شودکه در حال حاضر انجام‌شده است به عبارتی در نسخه جدید نرم‌افزار شاد امکان آزمون‌سازی، حضوروغیاب، کنترل تکلیف دانش آموزان، ارتباط زنده و تصویری بین معلم و دانش‌آموز و اختصاص فضای ویژه به معلمان که بتوانند در آنجا تدریس خود را انجام دهند، وجود دارد و همچنین امکان مدیریت تیم راهبری شاد و برخی فعالیت‌های دیگر نیز تقویت‌شده است و این موارد از جمله ظرفیت‌هایی است که باید در شاد توسعه می‌دادیم.

وی ادامه داد: بخش دوم از نیازهای شاد به اینترنت و پهنای باند اختصاص‌یافته است که در این موارد با وزارت ارتباطات گفت‌وگو و توافق شده و سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان دسترسی تمام نقاط به شبکه اینترنت برقرار شود و اینترنت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

رایزنی برای اینترنت رایگان شاد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در خصوص هزینه اینترنت در حال رایزنی هستیم. در مناطقی که الزاماً ناگزیر به آموزش غیرحضوری و مجازی می‌باشیم، تلاش می‌کنیم هزینه اینترنت را رایگان کنیم و تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید این کار انجام خواهد شد.

ستاد کرونا اجازه دهد حتما آموزش‌ها حضوری است

حاجی میرزایی در مورد چگونگی آموزش در مناطق زرد و سفید تصریح کرد: در این مورد در حال حاضر نمی‌توان اعلام نظر کرد و بستگی به پروتکل‌های بهداشتی در آن زمان دارد. در صورت اجازه برگزاری کلاس توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا حتماً کلاس‌ها را برقرار خواهیم کرد و قطعاً حضور افراد در کلاس تضمین‌کننده کیفیت بهتر آموزش است. اگرچه ممکن است خانواده‌ها کمی نگران باشند ولی به آنها اطمینان می‌دهیم که سلامتی دانش آموزان برای ما در درجه اول اهمیت است و بر این باور هستم که چون نمی‌دانیم کرونا چه زمانی جامعه جهانی را ترک می‌کند پس نمی‌توانیم کارها را رها کنیم لذا سعی می‌کنیم با ارائه آموزش باکیفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، گامی به جلو گام برداریم.

وی گفت: به تمام همکاران در سراسر کشور اعلام کردم که ارائه آموزش در شرایط کرونا مستلزم هوشیاری تمام و کامل است و باید دائماً شرایط را رصد کنیم و نظارت را کامل‌تر کنیم تا همه‌چیز به‌صورت کامل و بهترین شرایط ادامه پیدا کند.

وزیر آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: وضعیت آموزش هر منطقه و استان را به شورای آموزش استان اعلام خواهیم کرد و شورای آموزشی مدرسه می‌تواند با توجه به آنچه به استان اعلام می شود، عمل کند.

استفاده از شبکه شاد برای آموزش رسمی قطعی است

حاجی میرزایی در خصوص استفاده از نرم‌افزارهای جایگزین شاد در برخی مدارس گفت: تمام مدارس دولتی به‌طورقطع برای آموزش مجازی از شبکه شاد استفاده خواهند کرد و حق استفاده از نرم‌افزار دیگری را نخواهند داشت و مدارس غیردولتی هم الزاماً هم برای آموزش رسمی باید از شاد استفاده کنند و برای آموزش‌های مکمل می‌توانند با هماهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از نرم‌افزارهای مورد تائید استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان در مناطق محروم به گوشی‌های هوشمند در تلاش هستیم تا با کمک خیرین و کمک‌های مردمی بتوانیم تعدادی گوشی هوشمند در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم؛ اما اصراری بر این نیست که برای آموزش، دانش‌آموزی حتماً به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی داشته باشد و ما وظیفه آموزش به تمام دانش آموزان را چه از طریق مجازی و ابزارهای هوشمند و چه از راه‌های دیگر داریم، اصل این است که هیچ دانش‌آموزی بدون آموزش نماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.