کد خبر : 5560
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 جولای 2020 - 16:15

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطیب جمعه وزوان :خداوند اولیای خود را در بندگان پنهان کرده است؛ مبادا حرمت و احترام بنده ای از بندگان خدا را پایمال کنیم؛ چه بسا او از اولیای الهی باشد. در قضاوت ها ملاحظه دیگران را داشته باشیم. زبان خود را زندانی کنیم و هر حرفی را بر زبان جاری نسازیم.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطیب جمعه وزوان :خداوند اولیای خود را در بندگان پنهان کرده است؛ مبادا حرمت و احترام بنده ای از بندگان خدا را پایمال کنیم؛ چه بسا او از اولیای الهی باشد. در قضاوت ها ملاحظه دیگران را داشته باشیم. زبان خود را زندانی کنیم و هر حرفی را بر زبان جاری نسازیم.

بسمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۲۰ تیر ۹۹ نماز جمعه ۲۰ تیرماه در شهر وزوان با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد. خطبه اول: امام جمعه وزوان بعد از

بسمه تعالی

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۲۰ تیر ۹۹

نماز جمعه ۲۰ تیرماه در شهر وزوان با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد.

خطبه اول:

امام جمعه وزوان بعد از حمد و سپاس الهی و سفارش به تقوا، گفتند: تقوا نگه داشتن حریم الهی است؛ در قرآن و روایات، محبت اهل بیت ملاک برتری تقوا معرفی شده است. روایتی از ابوبصیر از امام محمد باقر نقل شده است که می فرماید: خداوند چهار چیز را در چهار چیز دیگر مخفی کرده است: رضایتش را در بندگی خود، سخط و غضبش را در معاصی، اولیایش را در بندگان و اجابت را در دعاها.

حدیث فوق حدیث معتبری است که می توان با دقت در آن نکات زیادی را استنباط کرد از جمله این که:

ما باید عبد خدا باشیم؛ مبادا طاعتی از طاعات خداوند را کوچک بشماریم، مثل سلام کردن به کسی یا اطعام حیوانی که ممکن است رضایت خداوند در همان کار کوچک باشد.

زمانی که از حضرت موسی خواسته شد کثیف ترین حیوان را نزد خدا ببرد در میانه راه سگی را دید که به وضعیت اسفناکی مبتلا بود. آن سگ را با خود برد، اما پس از مدتی پشیمان شد و با خود گفت نکند این سگ نزد خداوند از من پیامبر محترم تر و والاتر باشد. سگ را رها کرد و به نزد خدا رفت. هنگامی که به میقات رسید، عرضه داشت پست تر از خود در این عالم نیافتم. خطاب شد که اگر آن سگ را به همراه خود آورده بودی از مقام نبوت و پیامبری عزل می شدی.

خداوند اولیای خود را در بندگان پنهان کرده است؛ مبادا حرمت و احترام بنده ای از بندگان خدا را پایمال کنیم؛ چه بسا او از اولیای الهی باشد. در قضاوت ها ملاحظه دیگران را داشته باشیم. زبان خود را زندانی کنیم و هر حرفی را بر زبان جاری نسازیم.

موردی که متاسفانه مبتلا به است و بعضی به آن مبادرت می ورزند، بدگویی و زیرآب زنی جوانان در تحقیقات محلی است. چرا ما مانع پیشرفت دیگران و اشتغال جوانان می شویم؟ این عمل، کار ناپسندی است که باید با آن مقابله شود. خدا را در همه احوال در نظر بگیرید و حرمت بندگان خدا را حفظ کنید.

نکته دیگر این که دعا، سلاح مومن است؛ ما باید با خدای خود مناجات کنیم و هیچ دعایی را کوچک نشماریم.

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه دوم پس از سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت و سفارش به تقوای الهی، با توجه به اتمام حکم مسئول محترم ستاد نماز جمعه، جناب آقای محسن روستا، از زحمات بی شائبه ایشان تقدیر و تشکر کردند و جناب آقای رضا خاکساریان را به عنوان مسئول جدید ستاد معرفی کردند و در ادامه به مسائل جاری شهر و کشور پرداختند.

با مساعدت و تلاش شهرداری و شورای محترم شهر، موضوع استقرار کلانتری در شهر حل شده است. متاسفانه ناامنی‌ها در سطح منطقه و شهر افزایش یافته است و امروز مسئله امنیت بسیار مهم است؛ در حالی که کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق و دیگر کشورها این امنیت را در خود نمی بینند. در این راستاها تفاهم ها و توافق های لازم صورت پذیرفته و ان شاالله به همت مردم و مسئولین به زودی کلانتری در شهر وزوان مستقر خواهد شد.

امروز لزوم مطالبه گری از مسئولان ارشد نظام در جهت پاسخگویی به مشکلات دیده می شود. ریاست محترم جمهوری منتخب مردم است و امروز ۷ سال است که در این مسند حضور دارند. جا دارد ایشان بابت وضعیت اسف‌بار اقتصاد، فرهنگ، اشتغال و مسکن در جامعه از مردم عذرخواهی کند؛ هرچند عذرخواهی های بی نتیجه دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند. ریاست جمهوری باید در مورد مسائل و مشکلات مختلف پاسخگوی مردم شریف کشور باشد.

متاسفانه باخبر شدیم نماینده ولایی و محبوب شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای حاجی به بیماری کرونا مبتلا شدند. در همین جا برای شفای عاجل ایشان و سایر مرضا دست به دعا بر می داریم و امیدواریم ایشان با بهبودی کامل، همانگونه که قول داده اند، به همراه سایر نمایندگان مجلس کمر همت ببندند و در راستای حل مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند و از مسئولین اجرایی کشور مطالبه گری کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

@setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.