کد خبر : 5556
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 جولای 2020 - 16:01

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطیب جمعه وزوان با طرح شبهات در رابطه با صحت نماز جمعه، در شهرهای وزوان و میمه را پاسخ دادند، ایشان گفتند: فاصله لازم برای دو مصلی نماز جمعه یک فرسخ شرعی است که این فاصله بر اساس مسافت مستقیم سنجیده نمی شود، بلکه ملاک راهی است که غالب مردم از آن رفت و آمد می کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطیب جمعه وزوان  با  طرح شبهات در رابطه با صحت نماز جمعه،  در شهرهای وزوان و میمه را پاسخ دادند، ایشان گفتند: فاصله لازم برای دو مصلی نماز جمعه یک فرسخ شرعی است که این فاصله بر اساس مسافت مستقیم سنجیده نمی شود، بلکه ملاک راهی است که غالب مردم از آن رفت و آمد می کنند

بسمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۱۳ تیر ۹۹ نماز جمعه ۱۳ تیرماه در شهر وزوان با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد. خطبه اول: حجت الاسلام و المسلمین محمدیان

بسمه تعالی

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۱۳ تیر ۹۹

نماز جمعه ۱۳ تیرماه در شهر وزوان با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد.

خطبه اول:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی و سفارش به رعایت تقوای الهی گفتند: انسان باید حضور دائم در محضر خداوند را مورد توجه قرار دهد. توجه و عمل به وسایل و اسبابی که خداوند به آن امر فرموده است، همان تقوای الهی است. بنا به آیه قرآن کریم برای رسیدن به تقوا به وسیله‌ نیاز داریم و هیچ وسیله و کشتی ای در این مسیر بهتر از کشتی پیامبر و ائمه اطهار ما را به مقصد نمی رساند. و سفارش ایشان در روایات خطاب به محبین و شیعیانشان این است که: هر کس ما را دوست دارد باید به حرف ما گوش کند.

هر کسی می‌خواهد به رضایت خداوند متعال برسد، باید به امیرالمومنین و ائمه اطهار توسل جوید که رضای حق در رضای ایشان است. سوالی که برای بسیاری از مردم مطرح است این است که چرا خداوند نماز را واجب کرده است؟
پاسخ این سوال در حدیثی از امام رضا علیه السلام آمده است که می‌فرماید: دلیل این امر این است که بندگان، خداوند خود را فراموش نکنند. با کمی دقت و ریشه یابی می توان گفت ریشه این اختلاس ها و فسادها در فراموش کردن خداوند است؛ کسی که حضور خدا را درک کند دست به اعمال خلاف نمی‌زند. یاد کردن خداوند دوری از معاصی را به دنبال دارد.

امام صادق علیه السلام می فرماید: هر اندازه که نماز تو را از گناه دور کند این نماز به همان مقدار تاثیرگذار است؛ مثل نماز اول وقت مثل لیمو شیرین است که هرچه به تاخیر افتد، تاثیر آن کمتر می‌شود. کسی که مقید به نماز اول وقت باشد در موقع جان دادن و احتزار، عزرائیل به او تلقین می‌کند. امام رضا علیه السلام در حین مباحثه با عالمان، در هنگام اذان مباحثه را ترک می کردند و به سراغ نماز می رفتند. زیباترین صورتی که همراه ماست نماز است.

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه دوم پس از سلام و صلوات بر پیامبر اسلام و ائمه اطهار و قرائت دعای سلامتی امام زمان علیه السلام، در فضیلت صلوات روایتی را بیان کردند که: کسی که قادر نیست کفاره گناهان را بپردازد زیاد بر پیامبر صلوات بفرستد، همانا این صلوات گناهان را از بین می‌برد.

امام جمعه وزوان در ادامه با تبریک میلاد موفورالسرور امام رضا علیه السلام به بیان سیره و روایات حضرت پرداختند: امام رضا علیه السلام می فرمایند: کسی که دوست دارد معده درد نداشته باشد بین غذا آب نخورد یا بلافاصله آب سرد بعد از غذا نخورد.
در روایت دیگری حضرت فرمودند: کسی که حرمت خدا را حفظ کند، بندگان نیز احترام او را حفظ می‌کنند.

آیت الله وحید خراسانی درباره امام رضا علیه السلام می فرمایند امام رضا امام رئوف است که این مهربانی بر دو گونه است: مهربانی عمومی ومهربانی خاص؛ امام رضا علیه السلام حتی نسبت به دشمنان خود نیز مهربان بودند که همان رأفت عام ایشان است.

خطیب جمعه وزوان سپس با گلایه از برخی سخنان و طرح شبهات در رابطه با صحت نماز جمعه، مجددا شبهه فاصله دو نماز جمعه در شهرهای وزوان و میمه را پاسخ دادند. ایشان گفتند: فاصله لازم برای دو مصلی نماز جمعه یک فرسخ شرعی است که این فاصله بر اساس مسافت مستقیم سنجیده نمی شود، بلکه ملاک راهی است که غالب مردم از آن رفت و آمد می کنند که با توجه به جمیع جهات، نوع رفت و آمد بین دو شهر، ارتباط با مراکز اداری، انتظامی و بیمارستان، مغازه های کاسبان، استاندارد بودن جاده اصلی و غیر استاندارد بودن مسیر جاده دوستی و نیز تایید شورای دوشهر، مسیر متعارف بین دو شهر، همان مسیر اتوبان لحاظ می شود و بنا به فتوای مراجع هیچ مشکلی در فاصله بین دو مصلی و به تبع آن صحت دو نماز جمعه وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خاتمه به شبهه علت مداخله نکردن رهبری در مسائل کشوری پاسخ دادند و گفتند: بنا قانون اساسی و تفکیک قوا، وظیفه هر کدام از قوا مشخص است. نقش رهبری نیز در قانون اساسی تعریف شده و ایشان بیشتر نقش نظارتی دارند و از لحاظ قانونی رهبر در مسائل جزئی دخالت نمی‌کند و مقام معظم رهبری تعیین کننده خط مشی و سیاست های کلی نظام است، همانند قضیه برجام که ایشان در سال ۱۳۹۲ بارها در مورد برجام و لزوم تضمین های بیشتر و دقت نظر مسئولین تذکر دادند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

@setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.