کد خبر : 5512
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژوئن 2020 - 16:08

خطیب جمعه وزوان حجت الاسلام و المسلمین محمدیان: امام رضا علیه السلام می فرمایند، کسی که حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند مانند کسی است که امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است.

خطیب جمعه وزوان حجت الاسلام و المسلمین محمدیان: امام رضا علیه السلام می فرمایند، کسی که حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند مانند کسی است که امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است.

بسمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۶ تیر ۹۹ اولین نماز جمعه تابستانی سال ۱۳۹۹ در شهر وزوان با رعایت مسائل بهداشتی، با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد. خطبه

بسمه تعالی

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۶ تیر ۹۹

اولین نماز جمعه تابستانی سال ۱۳۹۹ در شهر وزوان با رعایت مسائل بهداشتی، با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و به امامت امام جمعه محترم شهر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مسجد جامع اقامه شد.

خطبه اول:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی و سفارش به رعایت تقوای الهی، در باب تقوا گفتند: انسان در هر حال و در انجام هر کاری باید به یاد خدا باشد و ملاک سنجش در انجام هر عمل رضایت خداوند است. تقوا باعث حسن عاقبت و خشنودی خداوند و سعادت انسان است. خداوند متعال زمینه بهشتی شدن را در وجود همه انسان ها قرار داده و مسجد یکی از اسباب این امر است که در روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در مساجد صحبت کردن در مورد مسائل دنیوی کراهت دارد و نشستن در مسجد به منزله عبادت است.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «المساجد سوق من السواق الاخره قراها المغفره و تحفتها الجنه؛ مساجد بازاری از بازارهای آخرت هستند؛ از کسانی که به آن وارد می شوند با مغفرت پذیرایی می شود و هدیه آنان بهشت است».
و نیز فرمودند: «من نشستن در مسجد را به نشستن در بهشت ترجیح می دهم، چرا که نشستن در مسجد رضایت خداوند را در پی دارد و نشستن در بهشت رضایت مرا.»

خطیب جمعه وزوان در ادامه با اشاره به دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ارزش زنان را به ایمان و پاکدامنی ایشان دانستند و افزودند: امروز متأسفانه در دنیای به ظاهر متمدن غربی، نگاه ها به زنان، نگاه شهوانی است و بانوان شایسته جهان را بر اساس زیبایی ظاهر انتخاب می کنند و نه کمالات شخصیتی ایشان.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان سپس با اشاره به روز بزرگداشت مقام امامزادگان و بقاع متبرکه، به چند امامزاده واجب التعظیم در کشور و برکات وجودی ایشان اشاره کردند. امام رضا علیه السلام می فرمایند: کسی که حضرت عبدالعظیم حسنی را در ری زیارت کند مانند کسی است که امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده است. وجود امامزاده صالح در تهران نعمتی برای مردم این دیار است. وجود امامزادگان متعدد در جای جای میهن عزیزمان و به ویژه حضرت سیده صالحه خاتون در بخش منشأ خیرات و برکات فراوانی است و باید از این بابت قدردان خدای متعال باشیم.

امام جمعه وزوان در ادامه با اشاره به میلاد مسعود امام رضا علیه السلام روایاتی از ایشان را بیان کردند.
حضرت می‌فرمایند: مبادا راه نفوذ شیطان را بر خود باز کنید. سه راه نفوذ شیطان عبارتند از چشم،گوش و زبان. و به طور خاص باید توجه داشت که تنها عضوی که مستحق زندانی‌شدن است زبان است که حداقل ۲۰ گناه کبیره برای آن برشمرده اند و خداوند، دهان و لب را برای حبس زبان در نظر گرفته است. امام همچنین می فرمایند: خداوند دو گروه را نمی آمرزد؛ کسی که در دل کینه داشته باشد و همچنین مشرک را.

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان خطبه دوم را با سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه اطهار، قرائت دعای سلامتی امام عصر ارواحنا فداه و سفارش به رعایت تقوای الهی آغاز کردند و فضایل و اعمالی از ماه ذی القعده را بیان کردند. نماز روزهای یکشنبه ماه ذی القعده آثار بسیاری در پی دارد، به طوری که سفارش شده این نماز در ماه‌های دیگر نیز خوانده شود.

ایشان در ادامه به ظلم و بی‌عدالتی گسترده اقتصادی در جامعه اشاره کردند و گفتند: علاوه بر تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای دیگر، ریشه این مسائل را می‌توان در نفوذ در بدنه مسئولین نظام دانست که بیشترین ضربه را به نظام زده است. به برکت خون شهداست که در این چند وقت فسادها آشکار شده است. اما این امر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و اطلاعاتی را نشان می دهد. قوه قضاییه می‌بایست مفسدین اقتصادی را به شدت مجازات کند. رهبر انقلاب در سخنرانی هایشان به مسئله آتش به اختیار اشاره کردند و با این فرمان لزوم ورود سپاه و بسیج به مسائل کشور نیز احساس می شود. سپاهی که موشک های نقطه زن و پیشرفته تولید می کند، قطعا می تواند با ورود به عرصه خودرو و دیگر زمینه ها، توفیقات زیادی را برای نظام به ارمغان آورد. اگر برخوردها به درستی انجام شود نتایج آن در کشور به طور ملموس برای مردم پدیدار خواهد شد و وظیفه مردم نیز در این شرایط، بسیار حیاتی و مهم است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

@setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.