کد خبر : 5501
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2020 - 15:17

حجت الاسلام والمسلمین خیری امام جمعه موقت شهر وزوان:امام صادق علیه السلام فرمودند، اسلام بر پنج رکن استوار است و مهم ترین آن ولایت است؛ لذا ما باید پیرو و پشتیبان ولایت پیامبر و ائمه اطهار و در امتداد آن فقهای دین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خیری امام جمعه موقت شهر وزوان:امام صادق علیه السلام فرمودند، اسلام بر پنج رکن استوار است و مهم ترین آن ولایت است؛ لذا ما باید پیرو و پشتیبان ولایت پیامبر و ائمه اطهار و در امتداد آن فقهای دین باشیم.

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۳۰ خرداد ۹۹ پس از وقفه ای چند ماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اولین نماز جمعه شهر وزوان در سال ۱۳۹۹ با رعایت مسائل بهداشتی، با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و همچنین حجت الاسلام و المسلمین صالحیان مسئول دفتر شورای سیاستگذاری

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۳۰ خرداد ۹۹

پس از وقفه ای چند ماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اولین نماز جمعه شهر وزوان در سال ۱۳۹۹ با رعایت مسائل بهداشتی، با حضور گرم و پرشور مردم ولایتمدار شهر وزوان و روستاهای اطراف و همچنین حجت الاسلام و المسلمین صالحیان مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در مسجد جامع، و به امامت امام جمعه موقت، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر خیری اقامه شد.

خطبه اول:

خطیب جمعه وزوان در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش و از خداوند متعال به خاطر شروع مجدد نماز جمعه تشکر کردند. ایشان در ادامه با طرح بحث نظام اجتماعی، به نقش اسلام در آن به خصوص در وقایع اخیر پرداختند.

در روزهای گذشته چهره واقعی دنیای غرب به تصویر کشیده شد که بی عدالتی و تبعیض نماد مسلم آن بود. دیدیم کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند و خود را نماد فرهنگ و تمدن قلمداد می کنند، چه برخوردی در قبال مردم داشتند. مایه افتخار است که در دنیای اسلام تاب آوری، مقاومت، نوع دوستی و مهربانی را مشاهده می‌کنیم. اگر جامعه ای پیوند ها و روابطش بر اساس لذت باشد، این جامعه از هم گسسته می شود. در جوامع غربی عنصر دیگر منفعت و سود است که این عنصر نیز تا زمانی به حفظ و ثبات جامعه کمک می کند که منفعت وجود داشته باشد. اما در جامعه اسلامی میبینیم پیوندها بر اساس خیرخواهی و با محوریت خداوند برقرار است. لذا این پیوند ها گسستنی نیستند و بسیار محکم و پایدار است. در ارزش های اسلامی تبعیض نژادی وجود ندارد و حقوق همه انسان ها محترم شمرده می شود.

در زمان درگیری دنیا با بیماری کرونا، این پیوندها در جوامع مختلف به خوبی محسوس بود. دیدیم برخلاف کشورهای به ظاهر متمدن غربی، در کشور اسلامی ما از آن جا که محوریت خداوند بود و پیوندهای میان مردم مستحکم بود به خوبی این بیماری مدیریت شد و جامعه ما به بهترین شکل ممکن با این بیماری مقابله کرد. لذا ما باید قدر این ارزش ها را بدانیم و آن را در جامعه پیاده کنیم تا به سمت تحقق یک جامعه عدالت محور حرکت کنیم.

خطبه دوم:

حجت الاسلام والمسلمین خیری خطبه دوم را با توصیه مجدد نمازگزاران به رعایت تقوای الهی آغاز کردند.

امام جمعه موقت شهر وزوان در ادامه به برگزاری جلسه ای اشاره کردند که امروز صبح پیرامون نماز جمعه و با حضور مسئول محترم دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و مسئولین و معتمدین شهر در دفتر امام جمعه تشکیل شد. در رابطه با نماز جمعه باید بدانیم مومن مانند درختی در بیابان است که سختی‌ها را تحمل کرده است. ما باید قدر موهبت های خداوند و به طور خاص نماز جمعه، این موهبت ارزشمند خدادادی را بدانیم و نسبت به آن اهتمام ورزیم. ما باید قدر عمر و داشته های خود را بدانیم و از آن استفاده مطلوب کنیم. باید به امام جمعه محترم و علمای مستقر در شهر در جهت پیشبرد مسائل فرهنگی کمک کنیم.

دکتر خیری در ادامه به برخی مناسبت‌های جاری اشاره داشتند:

در ایام شهادت امام صادق علیه السلام قرار داریم، باید طوری رفتار کنیم که اهل بیت از ما راضی باشند و این کار با عمل کردن به فرامین ایشان محقق می شود.
امام صادق علیه السلام فرمودند: اسلام بر پنج رکن استوار است و مهم ترین آن ولایت است؛ لذا ما باید پیرو و پشتیبان ولایت پیامبر و ائمه اطهار و در امتداد آن فقهای دین باشیم.

شهادت دکتر مصطفی چمران. شهید بزرگواری که بالاترین مدارج علمی را در بهترین دانشگاه های دنیا کسب کرد، اما در هنگام نیاز وظیفه خود را شناخت، ابتدا به لبنان و یاری امام موسی صدر و در ادامه به ایران آمد و پایه‌گذار رزم های چریکی و نامنظم شد. ایشان دانشمندی تکلیف مدار بود و در آخر هم به شهادت رسید.

روز جهاد کشاورزی.

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر.

دکتر خیری در پایان مجدداً با سفارش نمازگزاران به وحدت، دوری از تفرقه و کدورت، و همدلی و همیاری خطبه های خود را به پایان رساندند.

لازم به ذکر است پیش از اقامه اولین نماز جمعه شهر وزوان در سال ۱۳۹۹، حجت الاسلام والمسلمین صالحیان به عنوان سخنران قبل از خطبه ها، سخنانی را در باب اهمیت نماز جمعه و لزوم برگزاری باشکوه آن به ویژه در آغاز دور جدید این فریضه عبادی سیاسی بعد از وقفه ای چند ماهه ایراد کردند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته وزوان آنلاین

@ setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن اسدی پنج‌شنبه , 9 جولای 2020 - 13:17

من به طور جدی سایت شما را دوست دارم .. رنگ ها و موضوع دلپذیر.
آیا این سایت را خود شما ایجاد کرده اید؟ لطفاً به عنوان من قصد ایجاد سایت خودم را دوباره پاسخ دهید
و مایل هستم که دقیقاً از کجا این را بدست آورید
آنچه مضمون نامیده می شود خیلی ممنون
من پول دادم سایت را راه اندازی کرده ام و از اینکه سایت من را دوست دارید سپاسگزارم
همچنین به صفحه وب من مراجعه کنید drupal.org

حسن اسدی پنج‌شنبه , 9 جولای 2020 - 13:22

I paid to set up the site and thank you for liking my site