کد خبر : 5477
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 - 19:11

خطبه مجازی: حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹

خطبه مجازی: حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹

خطبه_مجازی سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین یکی از اموری که بعد از یاد خدا آثار تربیتی بسیاری برای فرد و اجتماع دارد، ذکر و یاد قیامت، مرگ و آخرت

خطبه_مجازی

سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹

بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین

یکی از اموری که بعد از یاد خدا آثار تربیتی بسیاری برای فرد و اجتماع دارد، ذکر و یاد قیامت، مرگ و آخرت است. این مسئله آن قدر اهمیت دارد که حدود یک ششم آیات قرآن را به خود اختصاص داده و در روایات نیز فوق‌العاده مورد تاکید واقع شده است؛ اما متاسفانه اکثر مردم از این مسئله غافل می‌شوند که می‌تواند زمینه ساز گناه باشد. انسان باید توجه داشته باشد که چنین سفری را در پیش دارد، متعلق به این دنیا نیست و باید خود را برای سفر ابدی آماده کند. در روایت است کسی که روزی ۲۰ مرتبه یاد مرگ کند از غافلین و اهل غفلت نیست. امیرالمومنین مرتب می فرمودند: ای مومنین خودتان را مجهز کنید که ندای کوچ بر همه شما داده شده است.

به هر حال همان طور که ما برای سفرهای دنیایی از قبل تدارک می بینیم و خود را آماده می‌کنیم، برای سفر آخرت که سفر ابدی و برگشت‌ناپذیر است نیز، قطعا باید خود را آماده کنیم. برای سفر آخرت هیچ توشه ای بهتر از تقوا نیست که در قرآن می‌فرماید زاد و توشه بردارید که بهترین توشه تقواست. در زیارت امین‌الله نیز می خوانیم: «اللهم اجعل نفسی مطمئناً بقدرک … متزوده التقوی لیوم جزائک؛ خدایا کاری کن که من توشه تقوا را برای آخرت خویش بردارم.» در روایتی داریم: دل های شما مانند پاره های آهن زنگار بر می دارد و صیقل آن، یاد خدا و قیامت است.

از آثار یاد قیامت، از بین رفتن شهوت ها، دوری از غفلت ها، توجه به فنا و پوچ بودن دنیا، توفیق زهد، رقت و لطافت طبع و خاموش کردن آتش حرص و طمع در وجود انسان می باشد.

ماه خرداد، ماه خاطره هاست که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت:

سوم خرداد سالگرد فتح غرورآفرین خرمشهر که لطف حق تعالی شامل حال ما شد و الحمدلله خرمشهر آزاد شد. به فرموده حضرت امام خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ حقیقتی که امام امت بیان کردند حقیقتا درست است و همه امور، پیروزی‌ها و الطاف در دست حق تعالی است.

چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه.

پانزدهم خرداد شهادت جمعی زیادی از هم وطنانمان در شهرهای مختلف.
وقتی حضرت امام در سیزدهم خرداد سال ۴۲ آن سخنرانی فوق العاده را ایراد کردند و برای اولین بار خطر یهودیت و صهیونیست را بیان کردند، رژیم که حساسیت زیادی روی مسئله یهود و اسرائیل داشت، به شدت هراسان شد و شب بعد در نیمه شب امام را بازداشت کرده و به سمت تهران بردند. بعد از این اتفاق خبر سریعا به شهرهای مختلف از جمله قم، تهران، مشهد و ورامین رسید، عده زیادی در حمایت از امام دست به تظاهرات زدند و رژیم به شدت با آنان برخورد کرد و همه را به رگبار بست؛ طوری که نقل است که ۱۵ هزار نفر در واقعه ۱۵ خرداد شهید شدند. چند عامل در به وجود آمدن قیام ۱۵ خرداد موثر بود: رهبری، مردم، انگیزه دینی و اسلامی. سه عاملی که در نهایت باعث پیروزی انقلاب اسلامی هم شد. نقش مردم، رهبری و انگیزه دینی نشان داد که هنوز هم دین می تواند در جامعه انقلاب و تحول ایجاد کند. در قدیم کمونیست ها می گفتند دین افیون ملت هاست و مردم را به رخوت، سستی و بی تحرکی دعوت می‌کند، اما ۱۵ خرداد نشان داد اتفاقا دین می تواند عامل حرکت و تحولی بنیادین باشد. بروز و شناخته شدن حقیقت دین و نقش آن در جامعه، و نیز آمیختگی دین و سیاست و این نکته که دین فقط به بعد فردی توجه نمی کند، بلکه به سرنوشت مردم، به اجتماع و سیاست هم توجه می‌کند از آثار قیام ۱۵ خرداد بود.

@Setadjomehvazvan

حضرت امام که معمار اصلی انقلاب و نهضت بودند، از سال ۴۳ به بعد پیش بینی هایی کردند که تقریباً تمام آن ها به وقوع پیوسته و بقیه آن ها نیز در حال محقق شدن است. فرار شاه، شکست و انحطاط رژیم پهلوی، اشاره به این نکته که سربازان من در گهواره ها هستند و در ادامه ایجاد انقلاب به دست همان نسل، نابودی کمونیست و فروپاشی شوروی، حمله عراق به کویت، شورش بر علیه صدام توسط کسانی که او را حمایت کرده بودند و عاقبت ذلت بار برای مزدوران منطقه‌ مثل لیبی و مصر، از جمله پیش بینی های امام رحمت الله علیه بود که به وقوع پیوست. فروپاشی امریکا از درون، پیش‌بینی دیگر ایشان بود که امروز نشانه های آن را می توانیم ببینیم و همچنین آزادی قدس و فلسطین و نزدیکی ظهور امام زمان علیه السلام نیز ان شاالله محقق خواهد شد.

امام خمینی مجتهدی جامع الشرایط، سیاستمدار، بسیار معنوی، تیزبین، فیلسوف، فقیه و در یک کلام از جهات مختلف انسانی جامع بودند. از ویژگی های مخصوص حضرت امام مسائل معنوی، اخلاقی و عرفانی ایشان بود، در حالی که معمولا سیاستمدارها اخلاقی نیستند. ایشان بسیار خدامحور و مخلص بودند، خدا را در همه حال در نظر داشتند، از جوانی نماز شب ایشان ترک نمی شد. شجاعت، نظم و انضباط، التزام ایشان به ورزش و تحرک بدن، حکمت، تیزبینی، آینده‌نگری و متانت از دیگر سجایای اخلاقی ایشان بود. امام از احدی نمی ترسید مگر خداوند. توجه امام به قرآن، ادعیه، سادگی و دوری از تجملات، اطمینان و آرامش و نیز تحول و رشد ایشان از دیگر نکاتی است که می تواند در زندگی ما الگو باشد. سال به سال رشد معنوی و اخلاقی امام محسوس بود؛ مسئله ای که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی چهاردهم خرداد ماه بر آن عنایت داشتند و فرمودند انسان مدام باید در حال تحول، تکامل و پیشرفت باشد. راه این پیشرفت و تحول هم این است که از دشمن و دشمنی ها نترسیم. الحمدلله امروز با پیشرفت های فراوان در زمینه های علمی، پژوهشی، دفاعی، سیاسی و … به مرز بازدارندگی رسیدیم که در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری محقق شده است. حضرت امام این تذکر را دادند و فرمودند اگر سران ما و مسئولین ما کاخ نشین شوند، این اول سقوط است.

امیدواریم با فعالیت های ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام رئیسی، ریاست محترم قوه مقننه جناب آقای قالیباف و نمایندگان انقلابی، بسیجی، مذهبی و در خط امام مشکلات گذشته برطرف بشود و ان شاالله در جهت رشد و شکوفایی کشور گام های عظیمی بیش از پیش برداشته شود.

از خدای متعال طلب می کنیم همه ما را در راه کسب رضایت خود موفق بدارد و انقلاب اسلامی ما را به انقلاب جهانی حضرت مهدی علیه السلام متصل فرماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

@Setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.