کد خبر : 5472
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 ژوئن 2020 - 15:52

چگونه سهام عدالت خود را در فرابورس معامله کنیم؟

چگونه سهام عدالت خود را در فرابورس معامله کنیم؟

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران به تشریح نحوه معامله سهام عدالت در فرابورس پرداخت. به گزارش تسنیم، بهنام محسنی در مورد نحوه انجام معاملات سهام عدالت در فرابورس، اعلام کرد: فرابورس از امروز هجدهم خردادماه، امکان انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت را هم از سوی کارگزاری‌ها از ساعت ۱۲:۴۵

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران به تشریح نحوه معامله سهام عدالت در فرابورس پرداخت.

سهام عدالت

به گزارش تسنیم، بهنام محسنی در مورد نحوه انجام معاملات سهام عدالت در فرابورس، اعلام کرد: فرابورس از امروز هجدهم خردادماه، امکان انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت را هم از سوی کارگزاری‌ها از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ فراهم کرده است

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران افزود: شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت را ۶ شرکت پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، کارخانجات مخابراتی ایران و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر معرفی کرد و گفت: معاملات این شرکت‌ها در بازار ۴ با اعمال یک مرحله پیش‌گشایش ۱۵ دقیقه‌ای و با محدودیت حجمی خرید نماد عادی قابل انجام است.

وی با بیان اینکه معاملات سبد سهام عدالت در فرابورس در بازه مشخص‌شده بعد از زمان عادی بازار و با اعمال قیمت پایانی همان روز به عنوان کف دامنه نوسان انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که به منظور حمایت از دارندگان سهام عدالت و نیز فراهم شدن امکان منصفانه خرید برای متقاضیان سهام عدالت، سقفی برای دامنه نوسان قیمتی تعیین نشده تا خریداران در قیمت معامله رقابت کنند.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت‌های معامله‌شده در بازار ۴، تأثیری بر قیمت پایانی نماد عادی نخواهد داشت. ضمن این که قیمت پایانیِ مبنای تعیین دامنه نوسان قیمتی نماد عادی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر موضوع سبد سهام عدالت برای جلسه معاملاتی بعدی، همان قیمت پایانی نماد عادی در پایان جلسه معاملاتی هر روز ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: سهام ۴ شرکت‌ فرابورسی موجود در سبد سهام عدالت شامل پالایش نفت لاوان با نماد «شاوان»، پالایش نفت شیراز با نماد «شراز»، پتروشیمی مارون با نماد «مارون» و پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا» در بازار دوم فرابورس و ۲ شرکت کارخانجات مخابراتی ایران «لکما» و سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر «ومشان» در بازار پایه زرد فرابورس ایران معامله می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.