کد خبر : 5454
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 ژوئن 2020 - 5:34

خطبه مجازی حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹

خطبه مجازی حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹

خطبه_مجازی 🌹سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹🌹 🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین🔹 ◀️یکی از اوصاف حق تعالی، قاضی الحاجات است؛ یعنی خدای متعال احتیاجات و نیازهای ما را برآورده خواهد کرد و نه خواسته های

خطبه_مجازی

🌹سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۹ خرداد ماه ۱۳۹۹🌹

🔹بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین🔹

◀️یکی از اوصاف حق تعالی، قاضی الحاجات است؛ یعنی خدای متعال احتیاجات و نیازهای ما را برآورده خواهد کرد و نه خواسته های ما را. مانند کودکی که بعد از دو سالگی، واقعا نیازی به شیر مادر ندارد و از غذاهای دیگر استفاده می کند، در حالی که ممکن است در طلب شیر مادر گریه و زاری نیز کند؛ اما مادر به او شیر نمی دهد، چون چیزی که کودک می خواهد، نیاز او نیست. انسان گاها خواسته‌ها و تمنیاتی دارد که حتی بعضا به صلاح او نیست و برای او ضرر و زیان هم دارد، که خداوند آن ها را برآورده نمی کند و برآورنده احتیاجات ماست؛ چرا که او قاضی الحاجات است و نه قاضی التمنیات. در آیه شریفه قرآن داریم که: «یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله»؛ بنابر این اگر انسان خود را واقعا فقیر الی الله بداند و باور داشته باشد که وجود او سراپا نیاز است، و همچنین ایمان داشته باشد که فقط خدای متعال است که می تواند احتیاجات و نیازهای او را برطرف کند، موحد حقیقی است.

☑️اما خداوند متعال به شرطی قاضی الحاجات که ما هم حاجات دیگران را در حد توان خود برآورده کنیم؛ معصوم علیه السلام فرمود: «ارحم ترحم؛ رحم کنید تا مورد رحمت واقع شوید و خدای متعال رحمتش را بر شما عنایت و تفضل کند.» خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «أَ أَنْتُمْ‌ تَزْرَعُونَهُ‌ أَمْ‌ نَحْنُ‌ الزَّارِعُونَ‌»؛ کشاورز هیچ گاه بذر خودش را روی سنگ و در شوره زار نمی پاشد و بذر خود را در زمینی که استعداد برای رشد گیاه دارد پخش می کند؛ اگر خدای ناکرده انسان سنگدل و بی رحم باشد و قلب او شوره‌زار، مورد رحمت خدا واقع نمی شود؛ خداوند رحمت خود را بر انسان هایی که استعداد دریافت رحمت او را دارند عنایت می فرماید.

🔹رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «الرَّاحِمُونَ یَرْحَمُهُمُ الرَّحْمَنُ، ارْحَمُوا أهلَ الأرضِ؛ یَرْحَمُکُمْ مَنْ فِی السَّمَاءِ؛ آنان که رحم می کنند، خداوند رحمان به آنان رحم می کند؛ به اهل زمین رحم نمایید تا کسی که در آسمان است به شما رحم کند». بنابر این راه پرورش استعداد دریافت رحمت الهی، این است که ما نیز به دیگران در حد توانمان رحم کنیم، مهربان باشیم و از صفات رذیله همچون اخلاق بد و سنگدل بودن دوری کنیم. خرابه ها به دلیل نبود دیوار و سقف، بیشتر از عمارت ها، از نور خورشید استفاده می‌کنند و عمارت ها بهره کمتری از نور دریافت می کنند؛ بعضی انسان ها نیز این چنیند، با رفتار خود در بعضی مواقع برای خود عمارت هایی درست کرده اند و در نتیجه خود را از دریافت رحمت و عنایت حق تعالی محروم کرده اند؛ لذا ما باید در مقابل خداوند، خود را خرابه و ناچیز بدانیم. امام سجاد علیه السلام خطاب به خدای رحمان عرضه می دارند: «انا اقل الاقلین و اذل الاذلین؛ من کمترین و ذلیل ترین بندگان تو هستم.» جایی که امام معصوم خود را در مقابل حق تعالی این چنین ناچیز می داند، ما انسان ها باید در مقابل خدای متعال با تمام وجود، ابراز نیاز و تضرع و حقارت کنیم.

◽️البته نکاتی در استجابت دعای انسان موثر است از جمله اضطرار حقیقی، زمان و مکان دعا. برای نمونه دعا در هنگام سحر، عصر جمعه، هنگام زوال آفتاب، هنگام نزول باران، دعا در حق دیگران، دعا تحت قبه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام موکدا سفارش شده و مورد استجابت خداوند واقع می شود. در روایتی داریم: «کسی که دعا به او عطا شد، از اجابت محروم نمی شود.» و اگر ما برای دعاها، اجابتی نمی بینیم، مشکل را در خودمان جستجو کنیم. ممکن است با اعمال و رفتار خود راه را بر اجابت دعا بسته باشیم؛ استعداد دریافت عنایات خداوند را نداشته باشیم، به دیگران رحم نمی کنیم، در زمان و مکان مناسبی دعا نمی کنیم، مضطر نیستیم، احتیاجات واقعی خود را از خدای متعال نمی‌خواهیم و تمنا و خواسته های داریم که به ضرر ماست و …

حمدالله مجلس دهم به کار خود پایان داد و مجلس یازدهم شکل گرفت؛ اما متاسفانه باید گفت مجلس دهم کارنامه خوبی از خود بر جای نگذاشت. متاسفانه شرایط حال حاضر کشور، ناکارآمدی، بی‌عدالتی، گرانی و تورم افسار گسیخته، بی اعتمادی مردم به مسئولین، رانت‌های گسترده، بی ارزش شدن پول ملی و … کماکان پابر جاست و امیدواریم مجلس یازدهم که با شعار عدالت، شفافیت، مخالفت و نقد جدی سیاست‌های اجرایی فعلی و مبارزه با فساد به میدان آمده، در این زمینه موفق باشد و در عمل در جهت احقاق حقوق از دست رفته مردم گام بردارد تا ان شاالله اندکی از آلام و دردهای مردم کاسته شود. مقام معظم رهبری هم در پیامی خطاب به مجلس، اولویت این مجلس را مسئله اقتصاد، فرهنگ و عدالت اجتماعی مطرح کردند. این سه محور و در سایه آن بحث اشتغال و توجه به شعار سال، جهش تولید باید مد نظر این مجلس قرار گیرد. مجلس باید تلاش کند تا قوانین دست و پاگیر در جهت تولید برداشته شود و برای ایجاد اشتغال، تولیدکنندگان فقط با یک پنجره روبرو باشند.

🔹مایه افتخار و مباهات شهر، بخش و شهرستان ماست که جناب آقای حاجی دلیگانی، نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عضویت هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در آمدند و به شورای مدیریت مجلس ورود پیدا کردند. این امر نشان از لیاقت و شایستگی ایشان دارد و این افتخار را به ایشان تبریک عرض می کنیم.

☑️در پایان مجددا حمایت خود را از ریاست محترم قوه قضاییه در جهت مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی اعلام می‌کنیم و امیدواریم ایشان در این زمینه مثل سابق و با قدرت عمل کنند و با دانه درشت ها در هر پست و مقامی هستند، برخورد کنند و ریشه فساد اقتصادی را که به جان ملت افتاده از بین ببرند. در این راستا جا دارد دستگاه‌های نظارتی و اطلاعات، حراست و بازرسی از وقوع این فسادها و رانت‌های اقتصادی پیشگیری کنند، در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند که اصلاً چنین مسائلی به وجود نیاید. چرا باید بگذاریم صدها سلطان سکه، سلطان خودرو و … به وجود بیاید؟! چرا از اول دقت نمی کنیم؟! متاسفانه بعد از ۳۰ سال تازه متوجه شدند نحوه توزیع خودرو اشتباه بوده است! چقدر مشاغل کاذب، دلالی و رانت خواری در این مورد اتفاق افتاد! به هر حال باید با دقت بیشتر منافذ فساد بسته شود و اعتماد مردم جلب شود. نکته دیگر این که امروز دولت دوازدهم ما دقیقا برنامه‌های دولت نهم و دهم، از جمله احیای کارت سوخت، یارانه معیشتی، سهام عدالت، مسکن مهر و ارتباط با ونزوئلا در زمینه ارتباط بازرگانی و ارسال ۵ محموله بنزین به این کشور را پیاده می کند که لزوم دقت و برنامه ریزی بهتر و منسجم تر را در کشور نشان می دهد.

🔹از خدای متعال خواستاریم به همه ما توفیق بندگی، طاعت و ترک معصیت و به همه خدمتگزاران به نظام مقدس اسلام،خاصه مقام معظم رهبری و مردم نجیب و شریف کشورمان طول عمر و سلامتی عنایت فرماید.

🔹و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹

🆔 @Setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.