کد خبر : 5425
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 می 2020 - 3:32

جزئیات کامل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان | زمان شروع و پایان ارزشیابی‌ها | تکلیف پایه نهم مشخص شد

جزئیات کامل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان | زمان شروع و پایان ارزشیابی‌ها | تکلیف پایه نهم مشخص شد

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تکمیلی ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، خسرو ساکی رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تکمیلی و نهایی زیر را درباره برگزاری امتحانات متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها به این شرح اعلام کرد:

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تکمیلی ارزشیابی و برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان را اعلام کرد.

امتحانات

به گزارش ایسنا، خسرو ساکی رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات تکمیلی و نهایی زیر را درباره برگزاری امتحانات متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها به این شرح اعلام کرد:

  • تمامی امتحانات دوازدهمی‌ها حضوری برگزار می‌شود 

– تمامی امتحانات پایانی خرداد ماه ۹۹ پایه دوازدهم نظری اعم از نهایی و غیرنهایی(داخلی) به صورت حضوری برگزار می‌شود.

– امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری طبق برنامه اعلام شده و امتحانات داخلی پایه دوازدهم نظری نیز با تصویب شورای مدرسه تحت عنوان تکمیل فرآیند آموزش، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

  • نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و زمان آغاز آن 

– تمامی امتحانات  پایانی خرداد ماه ۹۹ پایه نهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. امسال امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی‌شود.

همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در مدرسه  انجام خواهد گرفت. برنامه امتحانات پایانی پایه نهم بر اساس نظر شورای مدرسه به گونه‌ای تنظیم می‌شود که ترجیحا از ششم خرداد ۹۹ شروع  و تا ۳۱ خرداد به اتمام  برسد و نمرات حداکثر تا پایان هفته اول تیرماه ۹۹  در سامانه ثبت شود.

  • ارزشیابی داوطلبان آزاد، ایثارگران، بزرگسالان و از راه دور

– ارزشیابی دانش آموزان داوطلب آزاد، ایثارگران، بزرگسالان و از راه دور به غیر از پایه دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی برابر آیین‌نامه‌های مربوط به صورت حضوری تا پایان خرداد برگزار می‌شود. امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی مطابق آیین‌نامه‌های مربوط همزمان با دانش آموزان روزانه از  تاریخ هفدهم خرداد شروع می‌شود.

  • ارزشیابی غیرحضوری دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم

– ارزشیابی پایانی خرداد ماه  ۹۹ دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا بعد از تاریخ  ششم خرداد ماه به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام  می‌شود. ارزشیابی این دانش آموزان  بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، ارزشیابی حین آموزش‌های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه  ارائه می‌شود، این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی و پایانی نوبت دوم (خرداد) ثبت و اعلام نتیجه می‌شود. 

  • تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی هنرستانی‌ها به صورت حضوری 

– تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی‌های فنی، شاخه فنی و حرفه‌ای و استانداردهای مهارتی کاردانش (داخل و خارج هنرستان) از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا  ۱۵ مرداد ماه با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره  به صورت تراکمی و با برنامه ریزی و سازمان دهی هنرآموزان به صورت حضوری انجام می‌شود. 

– ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی هنرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیت‌های حضوری و غیر حضوری  دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه‌های ارزشیابی پیش گفته، انجام  خواهد شد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.

– آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت استانی برگزار و تاریخ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

ـ ضمنا رعایت  کلیه اصول و پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان برگزاری امتحانات مورد تاکید است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.