کد خبر : 5396
تاریخ انتشار : جمعه 15 می 2020 - 8:02

آیا دستکش برای محافظت از کرونا سودمند است؟

آیا دستکش برای محافظت از کرونا سودمند است؟

شیوع کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد در خارج از خانه ماسک بزنند و دستکش بپوشند. اما آیا دستکش واقعا به پیشگیری از سرایت ویروس کرونا کمک می‌کند؟ به گزراش همشهری آنلاین اگر سطحی آلوده را با دستکش لمس کنید، ویروس به سطح دستکش منتقل می‌شود. اگر با این دستکش دهان یا بینی‌تان

شیوع کرونا باعث شده است که بسیاری از افراد در خارج از خانه ماسک بزنند و دستکش بپوشند. اما آیا دستکش واقعا به پیشگیری از سرایت ویروس کرونا کمک می‌کند؟

Gloves

به گزراش همشهری آنلاین اگر سطحی آلوده را با دستکش لمس کنید، ویروس به سطح دستکش منتقل می‌شود. اگر با این دستکش دهان یا بینی‌تان را لمس کنید، می‌توانید ویروس را به خودتان منتقل کنید، همانطور که دست بدون دستکش این کار را می‌کند.

همچنین هنگامی که دارید دستکش را از دست‌تان بیرون می‌آورید، اگر به دقت این کار را انجام ندهید، ممکن است به سادگی ویروس‌ها را به دست‌هایتان و بعد به صورت‌تان منتقل کنید.

در واقع، شما با احتمال بسیار بیشتری ممکن است ویروس کرونا را از قطرک‌های تنفسی فردی که در نزدیکی تان دارد حرف می‌زند و عطسه می‌کند، بگیرید تا لمس کردن اشیای آلوده به ویروس و به همین علت است که فاصله‌گیری جسمی از دیگران برای پیشگیری از شیوع کرونا اهمیت دارد.

پوشیدن دستکش نمی‌تواند جای شستن دست با آب و صابون را بگیرد. اگر در وضعیتی هستید که به آب و صابون دسترس ندارید، می‌توانید از ژل‌های ضد عفونی‌کننده استفاده کنید.

دستکش نه تنها باعث محافظت شما در مکان‌های عمومی مانند سوپرمارکت‌ها نمی‌شود، بلکه در پیشگیری از انتشار ویروس هم کمکی نمی‌کند. اگر در سوپرمارکت چیز آلوده‌ای را لمس کنید، دستکشان آلوده می‌شود و با لمس کردن چیزهای دیگر آلودگی را به آنها منتقل می‌کنید. دست بدون دستکش هم همین کار را می‌کند.

راه حل این است که در سوپرمارکت تا جایی که ممکن است چیزها را کمتر لمس کنید، مثلا میوه‌ها را برندارید و دوباره در سرجایشان بگذارید.

بالاخره اینکه لزومی ندارد از دستکش‌های پزشکی استفاده کنید. این دستکش‌ها برای محافظت در شرایط پرخطر بیمارستانی و قرارگیری در معرض مایعات بدنی آلوده مانند خون، استفراغ و ادرار ساخته شده‌اند.

دستکش‌های پزشکی مانند ماسک‌های پزشکی در شرایط کمبود فعلی باید برای در اختیار کادر درمانی باشند.

دستکش برای افراد معمولی در زندگی روزانه سودمندی از لحاظ حفاظت در برابر ویوس کرونا ندارد و ضرورتی به استفاده از آن نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.