کد خبر : 5245
تاریخ انتشار : جمعه 1 می 2020 - 15:46

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹:ایمان و عمل صالح

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹:ایمان و عمل صالح

خطبه_مجازی سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ موضوع: ایمان و عمل صالح بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین در قرآن کریم هر جا سخن از ایمان است معمولاً پس از آن عمل صالح آمده است: «آمنوا

خطبه_مجازی

سخنان حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه محترم شهر وزوان در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

موضوع: ایمان و عمل صالح

بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین

در قرآن کریم هر جا سخن از ایمان است معمولاً پس از آن عمل صالح آمده است: «آمنوا و عملوا الصالحات». در حقیقت نشانه ایمان واقعی و میوه درخت ایمان، عمل صالح است. اگر انسان ادعای ایمان داشته باشد، ولی عمل صالح انجام ندهد، ایمان او یا ضعیف است و یا سست. معنای ایمان واقعی این است که به آنچه می‌دانیم عمل کنیم. خدا رحمت کند آیه الله بهجت را که در پاسخ مردمی که از ایشان توصیه ای طلب می کردند، می فرمودند: فعلاً به آنچه که می دانید عمل کنید؛ قطعا خدای متعال چیزهایی را که نمی دانید به شما می آموزد.

مطلبی که در روایتی این چنین بیان شده است: هر کسی که به آنچه می داند عمل کند، خداوند علم آنچه را که نمی داند به او می آموزد.
متاسفانه اکثر ما بیشتر تمایل به آموزش داریم و کمتر اهل عمل هستیم. همه ما می دانیم نماز شب چقدر خوب است و آثار و برکات فراوانی دارد، اما در عمل تا چه حد به نماز شب پایبندیم؟! در روز قیامت که عده ای را به سمت جهنم می برند، علت جهنمی شدن این افراد را سوال می کنند؛ در پاسخ می گویند که ما نمی دانستیم. در ادامه خطاب می کنند: چرا یاد نگرفتید؟! خطاب به عده دیگری از جهنمیان می گویند: شما که می دانستید، چرا عمل نکردید؟! لذا علت جهنمی شدن عده ای جهل است و برای عده دیگری عمل نکردن به دانسته هایشان است. در روایت است که: اگر عالم به علمش عمل نکند، موعظه او فایده ای ندارد و مانند تیر و کمانی است که تیری در کمان ندارد. که البته در این روایت منظور از عالم، تنها عالم دینی نیست و لذا انسان در هر زمینه ای علمی دارد، باید به آن عمل کند.

مقام معظم رهبری در پیام خود در روز ۱۵ شعبان فرمودند: ما برای اثبات ارادتمان نسبت به امام زمان علیه السلام باید اهل عمل و مواسات باشیم. لذا باید برای تحقق عدالت و یاری امام زمان علیه السلام اهل عمل باشیم. بعضی فقط به این فکر هستند که برای سلامتی حضرت فقط به صلوات فرستادن و ختم قرآن عمل کنند که البته این کار هم عمل خوب و پسندیده ای است؛ اما ما برای اظهار ارادت به حضرت، باید عمل کنیم و این ارادت را در عمل اثبات و اظهار کنیم. خود حضرت فرمودند: «کسی که می‌خواهد به ما خدمتی بکند ولی به ما دسترسی ندارد، به دوستان و شیعیان نیازمند ما کمک کند». در روایت است: هر علمی وبال است، تا زمانی که به آن عمل کنیم. تمام خیرات در علم و آگاهی است، ولی آن علم و آگاهی که منجر به عمل شود. تفاوت انسان با رایانه در این است که ما می توانیم به حداقل دانسته های خود عمل کنیم.

به هر حال در این ایام مبارک قصد کنیم و از خدا کمک بخواهیم که به ما توفیق عمل به دانسته های خودمان را عطا فرماید. ایام ماه مبارک رمضان به سرعت در حال سپری شدن است و ما باید از این لحظات نهایت بهره را ببریم و به تلاوت قرآن، تدبر در قرآن، اقامه نماز شب و … بپردازیم. اگر قبل و بعد از ماه مبارک رمضان ما تفاوتی نداشته باشد، اگر رفتار و کردار ما، زبان ما، چشم ما در این ماه تفاوتی با ماه های قبل نداشته باشد و تفاوت این ماه با ماه های دیگر برای ما فقط گرسنگی و تشنگی باشد، ضرر کرده ایم.

در مورد برگزاری #رزمایش_مواسات در شهر وزوان، حدود ۱۰ روز پیش قبل از ماه مبارک رمضان، جلسه ای با حضور خیرین و هیئات مذهبی و بسیج برگزار شد و مبلغی در حدود ۱۴ میلیون تومان آماده شد که الحمدلله تعداد ۱۱۰ بسته معیشتی در مرحله اول آماده و چند شب گذشته با کمک این عزیزان به صورت آبرومند و شبانه در میان نیازمندان توزیع شد. بنده امید دارم که ان شاالله برای شب میلاد مسعود امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت خداوند به ما توفیق دهد که یک اطعام و افطاری گرم آماده شده، بین نیازمندان توزیع شود. تقاضا می‌کنم عزیزان از راه دور و نزدیک، در اندازه توانشان با کمک به مراکز خیریه یا هیئات مذهبی، ما را در این امر یاری کنند تا مرحله بعدی این رزمایش خداپسندانه نیز به برکت امام مجتبی علیه السلام برگزار شود.

از خداوند خواستاریم به ما توفیق عمل به علم و همدردی و مواسات با نیازمندان را عنایت فرماید و ان شاالله باعث خشنودی حضرت شویم، اعمال ما مورد قبول خدای متعال و امام عصر علیه السلام واقع شود، به همه ما توفیقات بیشتر و روز افزون مرحمت فرماید، هر کسی که به مکتب و انقلاب خدمت می‌کند، خصوصاً مقام معظم رهبری را طول عمر و سلامتی عنایت فرماید و فرج آن حضرت را معجل فرموده، همه ما را از سربازان واقعی آن حضرت قرار بدهد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

@Setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.