کد خبر : 5088
تاریخ انتشار : شنبه 18 آوریل 2020 - 7:50

جزئیات اعزام مشمولان به سربازی در شرایط کرونایی

جزئیات اعزام مشمولان به سربازی در شرایط کرونایی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره چگونگی غربالگری سلامت مشمولان سربازی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز آموزشی و پادگان‌ها و نیز اعزام گروه‌های مختلف توضیح داد. به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اعزام اردیبهشت ماه سربازان در سراسر کشور اظهار کرد: همانطور که پیشتر گفته

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره چگونگی غربالگری سلامت مشمولان سربازی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز آموزشی و پادگان‌ها و نیز اعزام گروه‌های مختلف توضیح داد.

سربازی

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اعزام اردیبهشت ماه سربازان در سراسر کشور اظهار کرد: همانطور که پیشتر گفته شد به دلیل شیوع کرونا و با ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد، اعزام به خدمت تمامی مشمولان سربازی که می‌بایست در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۹۸ به دوره آموزشی اعزام می‌شدند لغو و به هفته اول اردیبهشت ماه امسال موکول شد. البته در این میان مشمولان فارغ‌التحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و نیز سربازان پیام آور بهداشت که جزو امریه‌ وزارت بهداشت محسوب می‌شود، به دلیل شیوع ویروس و در ششم فروردین ماه فراخوان شده و بدون گذراندن دوره آموزش نظامی مستقیما به مراکزدرمانی نیروهای مسلح اعزام شدند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر در آستانه اعزام سربازان هستیم. این سربازان دو دسته هستند دسته نخست مشمولان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند که می‌بایست در طول سال ۹۹ و موعدهای مختلف به سربازی اعزام می‌شدند که با توجه به شرایط فعلی کشور تمامی این افراد برای اعزام در اردیهشت ماه فراخوان شدند.  این افراد نیز همچون مشمولان فراخوان شده فروردین ماه بدون طی کردن دوره آموزشی مستقیما به مراکز درمانی و درمانگاه‌های نیروهای مسلح اعزام خواهند شد و دوره آموزش نظامی را پس از عادی شدن شرایط سپری خواهند کرد. 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد:‌ بنابراین این دسته از مشمولان اگر قبلا تاریخ اعزام دیگری در سال ۹۹ دریافت کرده بودند طبق فراخوان جدید باید در اردیبهشت ماه به سربازی بیایند  وبا توجه به نیروهای مسلح بنا بر نیاز کشور این افراد را برای اعزام به سربازی فراخوانده است طبیعی است اگر این افراد به دلایل غیر موجه در موعد مقرر برای اعزام اقدام نکنند مشمول غایب محسوب می‌شوند. اما اگر غیبتشان موجه باشد مشکلی نخواهند داشت به همین دلیل درخواست من از این افراد این است که برای اعزام به سربازی طی فراخوان اعلام شده اقدام کنند.

مهری اضافه کرد: دسته دوم از مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه کسانی هستند که دارای مدارک زیر دیپلم تا دکتری غیر پزشکی هستند این افراد طبق دستور العمل‌های صادر شده از سوی قرارگاه بهداشتی امام رضا در ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح به سربازی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به پیش بینی تهمیدات لازم برای اعزام این دسته از مشمولان نیز گفت: سربازان نقش مهمی در بنیه و توان دفاعی کشور دارند و در این روزها که تمام ارکان کشور در حال تامین امنیت جانی و سلامت شهروندان هستند نقش سربازان نیز غیر قابل کتمان است. در بسیاری از اقدامات که برای مقابله با کرونا صورت گرفت سربازان حضور پر رنگی داشتند مواردی نظیر اجرای طرح فاصله  گذاری اجتماعی، ضد عفونی معابر، تامین امنیت و … جزو این موارد است. به همین دلیل نیز لازم بود سربازان با رعایت پروتکل های بهداشتی به سربازی اعزام شوند.

مهری در مورد برخی نگرانی‌ها در مورد سلامتی این افراد گفت:‌من متوجه نگرانی خانواده‌ها هستم، اما این اطمینان را می‌دهم که ما نیز نگران سلامت این عزیزان هستیم و تمام تلاشمان را برای مراقبت از آنان انجام داده‌ایم.  سربازان هنگام اعزام طی چندین مرحله غربالگری می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد:‌ نخستین مرحله غربالگری سربازان در پایگاه‌های بهداشت است، طبق  هماهنگی انجام شده با وزارت بهداشت از مشمولان خواسته می‌شود که چند روز قبل از اعزام به پایگاه‌های بهداشت منطقه خود رفته و وضعیت سلامتی آنها چک شود، در صورتی که پایگاه بهداشت وضعیت آنها را مشکوک تشخیص دهد به سربازی اعزام نخواهند شد تا درمان شوند.

وی ادامه داد:‌ مرحله بعدی هنگام ورود به مراکز آموزشی است که در این شرایط نیز تمامی ورودی ها از سوی پزشکان معاینه می‌شوند و موارد مشکوک غربالگری خواهند شد. همچنین اگر سربازان با اتوبوس به مراکز آموزشی در استان‌های مجاور یا شهرهای دیگر اعزام شوند در بدو ورود به آنجا هم غربالگری خواهند شد.  ضمن این که دستکش، محلول‌های ضدعفونی و … نیز در اختیار سربازان قرار می‌گیرد.

مهری با بیان اینکه در هریک از این مراحل اگر فرد مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، از اعزام جلوگیری خواهد شد، گفت: علاوه بر این اقدامات، فاصله‌گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های اعزام سربازان نیز اعمال شده و آنان یکی در میان روی صندلی‌ها حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد:‌ علاوه بر این موارد، تمامی سربازان و همچنین پرسنل نظامی که از پادگان خارج شده باشند به ازای هر بار ورود مجددا وضعیت سلامتی‌شان بررسی خواهد شد. در داخل آسایشگاه‌ها نیز فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و فاصله تخت‌ها از یکدیگر به دو متر افزایش یافته است. همین امر نیز سبب کاهش تعداد سربازان اعزامی در محیط‌های آموزشی و پادگان خواهد بود. علاوه بر آن فضاهای پرتردد ضدعفونی می‌شود.  کیفیت غذا  و خورد و خوراک بیشتر شده است ضمن این که غربالگری در حین دوره آموزشی نیز انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنابراین از خانواده‌ها میخواهم که نگرانی بابت ابتلای فرزندانشان به کرونا نداشته باشند و مطمئن باشند که با اقدامات انجام شده محیط‌ها پادگانی وضعیت بهداشتی بهتری از فضای بیرونی شهر و معابر خواهد داشت.

سردار مهری با بیان اینکه تا امروز حتی یک مورد از فوت سربازان به دلیل کرونا گزارشی نداشته‌ایم، در عین حال گفت:‌ یک سری مشوق‌ها به سربازان فعال در عرصه مقابله با کرونا اعطا خواهد شد که این تشویق ها از سوی فرمانده هر یگان ارائه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.