کد خبر : 5039
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 آوریل 2020 - 3:39

چند درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا می‌شوند؟ | علت افزایش آمار ابتلا در ۳ استان

چند درصد جمعیت کشور به کرونا مبتلا می‌شوند؟ | علت افزایش آمار ابتلا در ۳ استان

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن بیان علت افزایش آمار ابتلا در ۳ استان کشور گفت: شاید ۵ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور یا در بدبینانه‌ترین حالت ۱۵ درصد جمعیت یک کشور مبتلا شوند. به گزارش از ایسنا، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: شاید ۵ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن بیان علت افزایش آمار ابتلا در ۳ استان کشور گفت: شاید ۵ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور یا در بدبینانه‌ترین حالت ۱۵ درصد جمعیت یک کشور مبتلا شوند.

جهانپور

به گزارش از ایسنا، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: شاید ۵ تا ۱۰ درصد جمعیت کشور یا در بدبینانه‌ترین حالت ۱۵ درصد جمعیت یک کشور  به کرونا مبتلا شوند. 

وی افزود: بر همین اساس همه تلاش‌هایی که برای درمان و ایزولاسیون مبتلایان، قرنطینه افراد مشکوک یا مجاور با فرد مبتلا و اقدامات دیگری که تحت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود، آموزش‌ها و اعمال محدودیت‌ها، پروتکل‌هایی که تصویب، ابلاغ و اجرایی می‌شود، همه برای این است که ما به سمت ابتلای بخش زیادی از جامعه نرویم و زمان و فرصت بخریم و بار ترافیک و ازدحام ناگهانی به سیستم درمانی کشور تحمیل نکنیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. در عین حال از این ستون تا آن ستون در هر اپیدمی بیماری نوپدید فرج است و ان‌شاالله گشایشی خواهد شد که در ماه‌ها و هفته‌های آتی راحت‌تر با این بیماری برخورد کنیم.

  • ثبات نسبی ابتلا به کرونا در کشور

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره افزایش آمار ابتلا در سه استان کشور گفت: در سه استان به این دلیل که تست سرپایی به صورت گسترده انجام شده، آمار افزایشی بوده و این طبیعی است و انتظار داریم که چنین اتفاقی بیفتد؛ چراکه هدف بیماریابی فعال است. در بسیج ملی مقابله با کرونا فاز اول بیماریابی فعال را اجرا کردیم و با شناسایی بیماران از طریق سامانه غربالگری نیز، بیماران بسیاری راشناسایی کردیم. فاز دوم بیماریابی فعال افزایش تعداد تست PCR است که روزانه انجام می‌شود و قاعدتا علاوه بر افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند یا بستری می‌شوند، از افراد مشکوک که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند هم تست می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: حریرچی: روند ابتلا به کرونا در ۶ استان صعودی شد

وی تاکید کرد: افزایش آمار ابتلا در ۳ استان، به دلیل افزایش انجام تست را نمی‌توان به عنوان روند کلی بیماری محسوب کرد. زیرا تست‌ها افزایش پیدا کرده و بیماریابی فعال‌تر شده است و در نتیجه موارد گزارش شده بیشتر خواهد شد. به طور کلی می‌توانیم اعلام کنیم که در چهار یا پنج استان در روزهای اخیر روند افزایشی داشتیم و در این استان‌ها هم به نوعی به ثبات نسبی رسیده ایم، برای مثال در استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی که روند افزایشی داشتیم، نسبت به قبل در این استان‌ها به ثبات نسبی رسیده‌ایم و دیگر روند صعودی ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان‌هایی مانند کرمانشاه و زنجان و یک استان دیگر که بیماریابی فعال دارند، بیماران سرپایی بیشتری تست شدند و قاعدتا آمار افزایش پیدا می‌کند، اما این به معنای افزایش شیب ابتلا و شیوع بیشتر نیست، بلکه این مسئله نشان از افزایش شناسایی مبتلایان دارد. باید توجه کرد که هر موردی که شناسایی می‌شود ما گزارش آن را به مردم ارائه می‌دهیم، اما به طور کلی تعداد موارد مثبت کمتر شده است.

  • عدم اعلام آمار ۵ استان

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره عدم اعلام آمار ۵ استان بر اساس برخی اظهارات، گفت: یک ماه است که وزارت بهداشت آمار استانی را اعلام نمی‌کنیم. آنچه که در این باره در خارج از کشور منتشر می‌شود اطلاعات نادرست و بر پایه تحلیل اطلاعاتی شایعات است و آنچه که در داخل کشور در این باره منتشر می‌شود هم باز هم برمبنای اطلاعات غیررسمی و پراکنده از مصاحبه‌های استانی است. در عین حال برخی اعداد و ارقامی هم که اعلام می‌شود از آمارهایی که ما داریم، پایین‌تر است. در عین حال چند هفته است که آمار تفکیکی استانی را منتشر نمی‌کنیم که اتفاق مثبتی هم بود. آمارهایی که در این زمینه منتشر می‌شود معتبر نیست و بر مبنای اطلاعات پراکنده است. البته باید توجه کرد که ممکن است به صورت مقطعی آمار استان‌ها را برای جمع‌بندی اعلام کنیم، اما این اتفاق به صورت روزانه نخواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.