کد خبر : 4978
تاریخ انتشار : شنبه 11 آوریل 2020 - 22:12

جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اعضای ستاد و دستور کار محوری فعالیت صنوف

جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اعضای ستاد و دستور کار محوری فعالیت صنوف

حسب اطلاع رسانی ملی کرونا و وضعیت محلی اصناف و ملاحظات شهرستان به گزارش روابط عمومی فرمانداری شاهین شهر و میمه؛ در اجرای مفاد ابلاغی ستاد مدیریت کرونا استان با موضوع فعالیت کسب و کارهای دارای ریسک کم و متوسط، جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اعضای ستاد و دستور

حسب اطلاع رسانی ملی کرونا و وضعیت محلی اصناف و ملاحظات شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شاهین شهر و میمه؛ در اجرای مفاد ابلاغی ستاد مدیریت کرونا استان با موضوع فعالیت کسب و کارهای دارای ریسک کم و متوسط، جلسه ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با حضور فرماندار، دادستان و اعضای ستاد و دستور کار محوری فعالیت صنوف برگزار شد.

🔗در این جلسه حسب اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا و وضعیت محلی اصناف و ملاحظات شهرستان مقرر شد:

✔️اصناف و فعالیت‌های با ریسک کم و مرتبط با مایحتاج روزمره مردم برای شیوع کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه شامل غذای بیرون بر، نانوایی ها، فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، سبزی فروشی ها، قنادی ها، فست فودهای بیرون بر، آرایشگاهای مردانه و زنانه (ضمن شیفت بندی و رعایت نوبت دهی)، فروشگاه های لوازم یدکی خودرو، تعمیرگاه های اتومبیل، خدمات و تعمیرگاههای موبایل و کامپیوتر(بیرون پاساژ واماکن تجاری) عطاری ها، کلیدسازی ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی(سم فروشی ها و کودفروشی ها) خشکشویی ها، عینک سازی ها (خارج از پاساژها) گل فروشی ها، مشاغل مناطق صنعتی، مصالح و لوازم ساختمانی در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی می توانند فعالیت داشته باشند.

✔️اداره صمت با همکاری اتاق اصناف و هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به تشکیل جلسه با روسای اتحادیه ها و صنوف در راستای توجیه و ارائه آموزش های لازم و بویژه الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و ثبت نام پس اخذ کد مربوطه در سامانه سلامت salamat.gov.ir به منظور بازگشایی برنامه ریزی شده واحدهای صنفی تعیین شده اقدام نماید.

✔️تیم بازرسی اصناف پس از ابلاغ پروتکل های بهداشتی به واحدهای مربوطه و ارائه آموزش های لازم، نسبت به رصد و بازرسی جدی صنوف و مشاغل مورد نظر به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام و در صورت بروز تخلف تمهیدات لازم در خصوص برخورد قانونی با واحدهای متخلف اتخاذ نمایند.

✔️قبل از بازگشایی قنادی ها و فست فودها و رستوران های غذای بیرون بر، تیم های بازرسی اصناف و شبکه بهداشت از محل واحدها بازدید و پس از بررسی مکان ها و مواد غذایی موجود و …و تایید شروع فعالیت بر اساس پروتکل های ابلاغی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مجوز فعالیت صادر شود.

✔️شهرداری شاهین شهر نسبت به فعال کردن ظرفیت حداکثری اتوبوسرانی با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام و همچنین بر نحوه فعالیت ناوگان تاکسیرانی و سوار نمودن حداکثر سه سرنشین نظارت نماید.

✔️فعالیت ادارات در این شهرستان نیز طبق مصوبات ملی ستاد مبارزه با کرونا از ۲۳ فروردین ماه با حضور دو سوم کارمندان هر اداره و دستگاه اجرایی ادامه پیدا ‌کند و یک سوم باقیمانده از طریق دورکاری و دادن مرخصی و…مدیریت شوند.

✔️در این جلسه بر تشدید فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی برای رعایت موارد بهداشتی بویژه رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند و توسعه آموزش عمومی به خانواده ها و جامعه تاکید و در دستور کار کمیته های اجتماعی و اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در شهرستان قرار گرفت.

👤فرماندار شهرستان با بیان اینکه مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند از امروز اجرا می‌شود گفت: فعالیت صنوف منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی است.

وی تاکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود.

رییس ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با تقدیر از همکاری خوب مردم شهرستان و مجموعه مدیریتی و اجرایی مبارزه با ویروس در بخشهای دولتی،عمومی و مردمی بار دیگر لزوم رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله فیزیکی و خلوت بودن خیابانها و پرهیز از اجتماعات را یاد آوری کرد و مراقبت همگانی و ادامه در خانه ماندن را لازمه قطع زنجیره انتقال ویروس دانست و از شهروندان خواست با رعایت این موارد اضطراری به حفظ سلامت و امنیت جانی خود و دیگران کمک کنند.وی همچنین از اطلاع رسانی جامع بسته های حمایتی منظور شده دولتی در مقابله با کرونا ویروس توسط دبیرخانه ستاد برای بهره مندی گروههای هدف خبر داد.


اطلاعیه نمایندگی اتاق اصناف بخش میمه
با توجه به مصوبات جلسه امروز شنبه ۲۳ فروردین در محل اداره صمت شهرستان شاهین شهر و میمه ،واحدهای صنفی که تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل میباشند عبارتند از:
۱٫فروشگاه یراق وابزارآلات
۲٫فروشگاه لوازم خانگی
۳٫فروشگاه لوازم التحریر
۴٫فروشگاههای پوشاک
۵٫واحدهای خرید و فروش موبایل
۶٫خرازی
۷٫طلا و جواهر
۸٫فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی
۹٫کارگاه درب و پنجره سازی آهنی((جوشکاری))
۱۰٫کارگاه درب و پنجره سازی آلومینیوم
۱۱٫قنادی
۱۲٫فروشگاه فرش و موکت
۱۳٫فروشگاه لوازم الکترکی
۱۴٫فروشگاه ظروف یکبار مصرف
۱۵٫بنگاه املاک
۱۶٫نمایشگاه اتومبیل
واحدهایی که از امروز میتوانند فعالیت خود را آغاز نمایند عبارتند از:
۱٫فروشگاههای قطعات موتور سیکلت
۲٫ لوازم یدکی
۳٫تعمیرگاههای موتورسیکلت
۴٫گل فروشی
۵٫تعمیرات و خدمات موبایل
۶٫شیشه و آینه فروشی
۷٫لوازم پزشکی
۸٫خدمات کامپیوتری
۹٫خدمات چاپ ، تایپ و…
۱۰٫عکاسی
۱۱٫فروشگاه خدمات کشاورزی و سم فروشی
۱۲٫خشکشویی
۱۳٫تعمیرات لوازم صوتی و تصویری
۱۴٫تعمیرات یخچال،فریزر و…
۱۵٫تعمیرات آبگرمکن ،پکیج و…
۱۶٫عطاری
۱۷٫کلیدسازی
لازم به ذکر است در مورد بازگشایی و آغاز فعالیت آرایشگاههای مردانه و زنانه در جلسه روز یکشنبه ۲۴ فروردین تصمیم گیری خواهد شد و نتیجه رابه اطلاع عموم میرسانیم.
ضمن تشکر و قدردانی از کلیه کسبه که همچنان موظف به تعطیلی واحدهای صنفی خود هستند تقاضامندیم تا اطلاع ثانوی همکاری لازم با مصوبات را داشته باشند. درغیر اینصورت برابر مقررات از فعالیت واحدها جلوگیری میگردد.
((نمایندگی بازرسی واتاق اصناف شهرستان شاهین شهر و میمه))

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.