کد خبر : 4863
تاریخ انتشار : جمعه 3 آوریل 2020 - 8:07

خانه بمانید تا سلامت باشیم:اگر یکی نشیم یکی یکی کم میشیم

خانه بمانید تا سلامت باشیم:اگر یکی نشیم یکی یکی کم میشیم

پس از ورود ناگهانی و بدون دعوت «کووید ۱۹» به کشور، برای مقابله با این ویروس پویش «در خانه بمانید» راه اندازی شد و مسئولان تقاضا کردن مردم با پیوستن به این پویش، زنجیره انتقال این ویروس را قطع و بیماری را ریشه کن کنند. زینب زینال زاده: با شیوع بیماری «کرونا»، کادر درمانی و

پس از ورود ناگهانی و بدون دعوت «کووید ۱۹» به کشور، برای مقابله با این ویروس پویش «در خانه بمانید» راه اندازی شد و مسئولان تقاضا کردن مردم با پیوستن به این پویش، زنجیره انتقال این ویروس را قطع و بیماری را ریشه کن کنند.

زینب زینال زاده: با شیوع بیماری «کرونا»، کادر درمانی و پرستاران و پزشکان، نخستین کسانی بودند که برای نجات جان هموطنان پا به خط مقدم سلامت گذاشتند و جانان ایثار کردند. پرستارانی که برای کمک به بیماران مدت ها از خانواده دور شدند و لباس سفید بر تن کردند و لقب «فرشتگان زمینی» گرفتند.

برای کمک به کادر درمانی و پرستاران و جلوگیری از انتقال گسترده بیماری کرونا، پویش «در خانه بمانید» راه اندازی شد و هنرمندان عرصه های مختلف و چهره های سرشناس علمی و فرهنگی و حتی ورزشکاران از مردم دعوت کردند تا به این پویش بپیوندند. این درخواست ها تا حدود زیادی موثر بود و بخش اعظمی از شهروندان در خانه ماندند و خود را قرنطینه کردند.

کادر درمانی باز هم پای کار آمدند و با نوشتن جمله هایی چون «ما سفید می پوشیم تا شما سیاه نپوشید » یا «با ماندن در خانه کمک حال ما باشید» از مردم خواستند تا به این پویش بپیوندند.

این بار پرستار بیمارستان امام خمینی(ره) با نوشتن جمله «اگر یکی نشیم، یکی یکی کم میشیم» خطرناک بودن این بیماری را گوشزد کرده و از مردم خواسته تا بیماری کرونا را جدی بگیرند و به توصیه ها بهداشتی عمل کنند.

یکی از پرستاران بیمارستان امام خمینی(ره) در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: «بیماری کرونا، زن و مرد، فقیر و غنی نمی شناسد. شهروندان اگر مراقب نباشند در یک چشم برهم زدن به آن مبتلا می شوند و سلامتی شان به خطر می افتد. »

این پرستار که با هماهنگی شهرداری منطقه ۶ حاضر به گفت و گو با خبرنگار ما شد وتمایلی به ذکر نامش در گزارش نداشت، ادامه داد: «ما با بیماران مبتلا در ارتباط هستیم و شاهدیم که چقدر تحمل این بیماری در مراحل حاد، زجر آور است. بنابراین از مردم درخواست می کنم به توصیه های بهداشتی اهمیت بدهند و با ماندن در خانه و پرهیز از اجتماعات، زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنند. »

به گفته او، مردم با یکی شدن و عمل به آنچه از سوی متولیان بهداشت و درمان ارائه می شود، می توانند این بیماری را ریشه کن کنند: «این بیماری در کمین همه است و اگر احتیاط نکنیم نه تنها خودمان بلکه موجب بیماری سایر هموطنانمان می شویم و در این صورت باید شاهد فوت عزیزان و دوستان باشیم. »

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.