کد خبر : 468
تاریخ انتشار : جمعه 25 ژانویه 2019 - 13:14

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۵ بهمن ۹۷

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۵ بهمن ۹۷

بسمه تعالی نماز جمعه این هفته وزوان مانند هفته های قبل با حضور پرشور مردم، در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد.   خطبه اول: امام جمعه وزوان در خطبه اول با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت باید در همه کارها و

بسمه تعالی🔹

🌹نماز جمعه این هفته وزوان مانند هفته های قبل با حضور پرشور مردم، در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان برگزار شد.🌹

 

🔸خطبه اول:

◀️امام جمعه وزوان در خطبه اول با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت باید در همه کارها و رفتارها و اعمالمان، خدا را در نظر بگیریم و ذکر و یاد خدا را در همه احوال با خود به همراه داشته باشیم.
شما نمازگزاران که در نماز جمعه شرکت نموده اید در همه حالات به یاد و ذکر خدا مشغول شوید و هیچگاه یاد و ذکر خدا را فراموش نکنید. اگر یاد و ذکر خدا فراموش شود، قلب انسان تیره می‌شود. اگر استغفار کنید و به یاد خدا باشید سیاهی ها و زنگار ها کم کم از بین می رود.

✔️خداوند می فرماید: یاد و ذکر خدا دل انسان را جلا می بخشد و فیض و برکات نور الهی بر انسان جاری می شود.
علم و معرفت، نوری است که اگر خداوند بخواهد در دل انسان راه پیدا می‌کند، البته زمانی که دل و قلب انسان آماده پذیرش باشد و سیاهی نداشته باشد.

🔸 انجام دادن کار خوب، حضور در نماز جمعه، خوردن، خوابیدن و بیدار شدن بعد از خواب همه از لطف و عنایت خدا است.

▫️حضرت علی علیه السلام می فرماید: من در همه احوال خدا را میبینم اما نه با این چشم ظاهر، بلکه خدا را در همه احوال ناظر و حاضر میبینم. «الا بذکر الله و تطمئن القلوب»
ذکر مخصوص اولی الألباب در حال قیام و نشست و برخاست است.

🔸دقت در آفرینش های خداوند از جمله اعضای بدن، ستارگان منظومه شمسی آسمان و حتی وجود خود انسان روشنایی در دل ایجاد می کند و همگی باید در مسیر بندگی و ذکر و یاد خدا باشند.

🔹خدا در مورد پیامبر حضرت محمد مصطفی «صلی الله علیه و آله و سلم» می فرماید تو هیچ کاره ای همه کاره خدا است اگر تو تیر می اندازی این دست خدا و قدرت اوست و تو وسیله ای بیش نیستی.
در حدیث آمده است: که هر چیزی حدی، جایی و موقعیتی دارد مانند: روزه در ماه رمضان؛ فقط ذکر خداست که هیچ حد و مرزی ندارد و باید قلبی باشد نه فقط زبانی که ذکر واقعی به یاد خدا بودن و در همه حالات ذاکر او بودن است.

🔸خطبه دوم:

◀️حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه دوم پس از سلام و صلوات بر پیامبر اکرم و خاندان طاهرینش، در مورد بارش نزولات آسمانی فرمودند: در هنگام نزول برکات باید «الحمدلله رب العالمین» را چهار مرتبه بگوییم تا ما جزو شکرگزاران باشیم.

✔️ پیامبر فرمود: فاطمه سرور قلبم می باشد، فرزندانش و همسرش نور چشمان من هستند. در زیارت جامعه کبیره در مورد اهل بیت آمده است ” من اتاکم نجی و من لم یاتکم هلک؛ اگر مردم از آنها پیروی کنند نجات می یابند و اگر پیروی نکنند غرق میشوند.”

▫️ اهل بیت مانند کشتی حضرت نوح می باشند که اگر مردم سوار بر کشتی شوند نجات می یابند و اگر سوار نشوند و پیروی نکنند غرق می‌شوند.

✔️خطیب جمعه وزوان در ادامه به داستان جوان مسیحی و مادرش و آقا جعفر آقای مجتهدی اشاره کردند. مادر جوان مسیحی که تنها هستی او پسرش بود، به حضرت عیسی مسیح التماس میکرد که جوانش را شفا دهد که شبی حضرت مریم را در خواب می بیند که ایشان مشکل آن زن مسیحی را به پیامبر رحمت و اهل بیت او حواله می دهد و می گوید از آنان کمک بخواه.

✔️امام جمعه وزوان در بخش بعدی خطبه مشکل اصلی بخش را اشتغال و به دنبال آن مهاجرت بی رویه مخصوصا مهاجرت جوان ها به دلیل بیکاری و نبود امکانات کافی دانستند و گفتند این معضل خطری جدی برای بخش می باشد.
اگر سرمایه داران و مسئولان همت کنند امکان پیشرفت وجود دارد. راه اندازی کارخانجات مناسب، رونق دامداری و کشاورزی باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

▫️مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند: من در جریان تمامی مشکلات مردم هستم و از مردم شرمنده ام. همه مسئولین باید توجه کنند و برای از بین بردن مشکلات گوش به فرمان رهبر باشند و باید توجه داشته باشند، هم مردم و هم مسئولین، که جنگ ما تمام نشده است. الان جنگ اصلی ما جنگ اقتصادی است که باید مسئولان همت و جدیت بیشتری داشته باشند تا این بار سنگین از روی دولت و ملت برداشته شود.

🔹والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹

🆔 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.