کد خبر : 451
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 ژانویه 2019 - 17:03

ایران ۳ – چین صفر | طلسم شکست؛ به نیمه نهایی رسیدیم

ایران ۳ – چین صفر | طلسم شکست؛ به نیمه نهایی رسیدیم

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۳ برصفر از سد چین گذشت تا بعد از ۱۵ سال که برای آخرین بار در چین به جمع ۴ تیم برتر جام ملتها رسیده بود، به این مرحله صعود کند. کی‌روش وعده جنجالی‌اش را که منتقدانش مدام به آن می‌تاختند عملی کرد و ایران در جمع ۴ تیم

چین ایران

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۳ برصفر از سد چین گذشت تا بعد از ۱۵ سال که برای آخرین بار در چین به جمع ۴ تیم برتر جام ملتها رسیده بود، به این مرحله صعود کند.

کی‌روش وعده جنجالی‌اش را که منتقدانش مدام به آن می‌تاختند عملی کرد و ایران در جمع ۴ تیم برتر آسیاست.

نیمه اول

از ساعت ۱۹:۳۰ امشب تیم های ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف هم رفتند و ایران تا پایان نیمه اول به برتری ۲-۰ مقابل حریف رسید. بازی در حالی شروع شد که هر دو تیم از همان ابتدا احتیاط را کنار گذاشته بودند. در دقیقه ۵ مسابقه چینی ها اولین موقعیت خطرناک بازی را روی دروازه ایران ایجاد کردند که حضور عالی رامین رضاییان مقابل دروازه توپ را برگرداند.

در ادامه نوبت به تیم ایران رسید تا دو فرصت خیلی خوب روی دروازه حریف ایجاد کند. سردار آزمون دو بار فرصت گلزنی داشت که بار اول مدافع چینی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و بار دوم توپ سردار با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازی حملات ایران جواب داد و مهدی طارمی دروازه چین را قبل از دقیقه ۲۰ باز کرد. گلی که حاصل دویدن سردار تا لحظه آخر دنبال توپ و اشتباه مدافع چینی بود.

سردار با یک پاس دقیق طارمی را در موقعیتی عالی قرار داد. حملات بازیکنان ایران انقدر ادامه دار بود که دو صحنه مشکوک به پنالتی هم درون محوطه چین اتفاق افتاد. دو صحنه ای هیچکدام توسط داور قطری با VAR بازبینی نشدند. در دقیقه ۲۴ مهدی طارمی یک بار دیگر فرصت باز کردن دروازه چین را داشت.

روی ضربه ایستگاهی که ارسال شد و کنعانی زادگان در دهانه دروازه مهدی را صاحب توپ کرد. طارمی اما با ضربه ای بی دقت نتوانست دروازه خالی حریف را باز کند. نکته قابل توجه بازی در نیمه اول دو تعویضی بود که لیپی تا قبل از دقیقه ۳۰ انجام داد. در حالیکه لیپی بعد از این تعویض می خواست تیمش هجومی تر بازی کند، حملات ایران ادامه دار بود و سردار آزمون گل دوم را هم وارد دروازه چین کرد. گلی که مثل گل اول حاصل دنبال کردن مدافع حریف و توپ دزدی عالی آزمون بود. نیمه اول دیدار تیم های ایران و چین با برتری ۲-۰ ملی پوشان به پایان رسید.

نیمه دوم

در شروع نیمه دوم چینی ها یکی دو ارسال روی دروازه ایران انجام دادند که مدافعان ما با هوشمندی توپ را از منطقه خطر دور کردند. از دقیقه ۵۰ به بعد حملات شاگردان کی روش دوباره شروع و ایران سوار بر بازی شد. در دقیقه ۵۶ مهدی طارمی با توپ دزدی خوبی که داشت ضدحمله خوبی برای ایران ترتیب داد.

در نهایت اما شوت علیرضا جهانبخش با فاصله از روی دروازه چین به بیرون رفت. در حالیکه ملی پوشان با دو گل از حریف پیش بودند اما باز هم سمت دروازه چین حمله می کردند و خبری از حملات چینی ها نبود. در دقیه ۶۰ بازی هم تیم ایران روی شوتی که احسان حاج صفی سمت دروازه زد فاصله کمی تا زدن گل سوم داشت. در ادامه بازی شاگردان کی روش بیشتر قصد کنترل کردن بازی را داشتند و زور شاگردان لیپی هم به خط دفاعی ما نمی رسید. در دقیقه ۶۵ بازی اما شوک بدی به تیم ملی وارد شد. مهدی طارمی که در دیدار دور گروهی مقابل ویتنام کارت زرد گرفته بود با خطایی که روی کاپیتان حریف مرتکب شد از داور بازی اخطار گرفت تا بازی بعدی مقابل ژاپن را از دست داده باشد.

۲۰ دقیقه پایانی بازی هم همانطور که کی روش می خواست دنبال شد. بازیکنان ایران موقعیت های نصفه و نیمه ای روی دروازه حریف ایجاد می کردند و در عقب زمین هم اجازه خلق موقعیت به حریف نمی دادند. کی روش در نیمه دوم سامان قدوس، روزبه چشمی و کریم انصاری فرد را وارد زمین کرد. در حالیکه همه چیز رو به پایان بود، کریم انصاری فرد با فراری که در عمق دفاع چین انجام داد گل سوم ایران را هم وارد دروازه حریف کرد تا ما به بردی مقتدرانه مقابل حریف خود در مرحله یک چهارم نهایی برسیم. گلی که روی پاس زیبای مهدی طارمی به ثمر رسید.

در نهایت تیم ملی کشورمان با نتیجه ۳-۰ چین را شکست داد و بعد از سال ها حسرت به نیمه نهایی جام ملت های آسیا رسید. دیدار بعدی ایران در نیمه نهایی مقابل ژاپن انجام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.