کد خبر : 4481
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مارس 2020 - 5:32

علائم شایع کرونا | چگونه بدانیم در معرض خطریم؟

علائم شایع کرونا | چگونه بدانیم در معرض خطریم؟

علائم ویروس کووید-۱۹ ممکن است متفاوت باشند و به آنفولانزا شباهت داشته باشد. در اینجا به ارائه اطلاعاتی راجع به این که چگونه بفهمیم مبتلا شده‌ایم و چه زمان باید به پزشک مراجعه کنیم می‌پردازیم. ایسنا به نقل از سایت خبری تودی نوشت: با شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ از چین به حداقل ۵۰

علائم ویروس کووید-۱۹ ممکن است متفاوت باشند و به آنفولانزا شباهت داشته باشد. در اینجا به ارائه اطلاعاتی راجع به این که چگونه بفهمیم مبتلا شده‌ایم و چه زمان باید به پزشک مراجعه کنیم می‌پردازیم.

ایسنا به نقل از سایت خبری تودی نوشت: با شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ از چین به حداقل ۵۰ کشور در سرتاسر جهان از جمله ایالات متحده که از نظر جغرافیایی دورترین اراضی از چین محسوب می‌شوند، حتی یک مورد عطسه و سرفه نیز ممکن است باعث ایجاد نگرانی شود. چگونه می‌توانیم بدانیم که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌این یا خیر؟ علائم کروناویروس در بدن چیست؟ چه زمانی ملزم به مراجعه به پزشک خواهیم بود؟ دکتر ناتالی آذر، پزشک متخصص در گفتگو با NBC News به شرح علائم و اطلاعات مورد نیاز درباره‌ این ویروس پرداخته است: علائم شایع کروناویروس شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب است. در برخی این موارد خفیف است، مانند یک سرماخوردگی ساده می‌نماید در حالی که در برخی دیگر این احتمال وجود دارد که منجر به ذات‌الریه شود. دکتر آذر خاطر نشان کرد: از یک سری ۱۳۸ نفره از موارد مشکوک به ابتلا در بیمارستانی در ووهان چین، تقریباً یک چهارمشان به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. شایع ترین علائم اولیه ابتلا به این ویروس عبارتند از: تب، خستگی، سرفه خشک و تنگی نفس از روز پنجم ابتلا دکتر آذر معتقد است که علائم کووید-۱۹ ممکن است در حداقل دو روز یا حداکثر تا ۱۴ روز پس از ابتلا بیمار علائم خود را آشکار سازد. دکتر آذر در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟ گفت: اگر شما این علائم را دارید و بیش از ۶۰ سال سن دارید و یا مشکلات اساسی و یا بیماری‌های پس زمینه‌ای دارید بدون معطلی به خود را به مراکز درمانی و قرنطینه معرفی کنید. توجه داشته باشید که اگر هر کس با تنگی نفس، تب بالاتر از ۴۰ درجه، درد قفسه سینه، استفراغ مداوم و یا اسهال مواجه است، باید تحت مراقبت‌های ویژه‌ی پزشکی قرار گیرد. وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که آیا کروناویروس از آنفولانزا بدتر است؟ این گونه بیان کرد: که آنفلوانزا و کروناویروس جزء بیماری‌های تنفسی هستند. دکتر آذر گفت که کروناویروس به طور قطع از آنفولانزا مسری تر است. این ویروس با توجه به توالی ژنتیکی پیوسته اش کشنده تر از آنفولانزا است اما به اندازه سایر ویروس‌های مسری دیگر کشندگی ندارد. وی همچنین توضیح داد: “میزان مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا حدود ۰/۱ درصد بوده است. حال آن که برای کروناویروس این میزان حدود ۲ درصد و همچنین میزان کشندگی ویروس سارس ۱۰ درصد بوده است. دکتر آذر همچنین درباره‌ چگونگی گسترش این ویروس اظهار کرد: “کروناویروس معمولاً از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده سرایت می‌کند. محققان هنوز بر روی چگونگی سرایت دقیق این ویروس با این چنین سرعت بالایی از فردی به فرد دیگر در حال تحقیق و مطالعه هستند. بطور کلی کروناویروس‌ها از طریق تماس نزدیک شیوع پیدا می‌کنند و دامنه‌ای در حدود یک تا دو متر را از طریق سرفه یا عطسه شخص بیمار در فضا دربرمی‌گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.