کد خبر : 3844
تاریخ انتشار : جمعه 25 اکتبر 2019 - 19:40

گونی برنج ایرانی در آمریکا مد شد

گونی برنج ایرانی در آمریکا مد شد

: یک نشریه مد و لباس آمریکایی در گزارشی خلاقیت‌ یک ایرانی مقیم بروکلین را در استفاده از گونی برنج به منظور تولید لباس‌های جذاب به تصویر کشیده است. تصاویری از لباس‌هایی با طرح گونی برنج که یک ایرانی در بروکلین آمریکا طراحی کرده در فضای مجازی منتشر شده و توجه کاربران را به خود

: یک نشریه مد و لباس آمریکایی در گزارشی خلاقیت‌ یک ایرانی مقیم بروکلین را در استفاده از گونی برنج به منظور تولید لباس‌های جذاب به تصویر کشیده است.

تصاویری از لباس‌هایی با طرح گونی برنج که یک ایرانی در بروکلین آمریکا طراحی کرده در فضای مجازی منتشر شده و توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

نشریه Vogue این گزارش را منتشر کرده و به صورت مختصر توضیح می‌دهد که این ایرانی چگونه از گونی‌های برنج برای تولید اقلامی از پوشاک استفاده می‌کند.

زینب ایزدیار معتقد است که گونی برنج، فقط یک گونی ساده نیست بلکه یک قطعه چند لایه هنری است. این طراح ایرانی، در چند سال اخیر این گونی‌های کاملا ایرانی را در قالب هنر زیبایی عرضه کرده و از آنها در طرح‌های لباس‌هایش استفاده کرده است. این گونی‌های کتانی در ایران همه‌جا به‌وفور یافت می‌شود، اما طرح‌ها و نوشته‌هایش که زیبا و اغلب معمولی هستند، چندان به چشم نمی‌آیند.

برخی از نقش‌های وی، کاریکاتوری از پیتزافروش‌ها و برخی دیگر تبلیغاتی نظیر «برنج دم سیاه استخوانی» در طراحی‌های فارسی است و تاثیری عمیق از زیبایی به پارچه‌هایی می‌دهند که اگر در طراحی لباس به کار نمی‌رفتند، چیزی بیشتر از اقلام دورانداختنی و معمولی نبودند.

الف نوشت: ایزدیار در ایران بزرگ شد و به آمریکا رفت تا در رشته طراحی گرافیک دانشگاه ییل در دوره فوق لیسانس درس بخواند. وی پس از راه‌اندازی برند خود در سال ۲۰۱۷ از تلفیق فرهنگ ایرانی با پارچه، محصول منحصر به فرد خود را تولید کرده است.

حتی نام برند او یعنی Work Work Work که به شکل VVORK VVORK VVORK نوشته می‌شود، مفهوم خاصی دارد. وی می‌گوید: در زبان فارسی تلفظ حرف دابلیو (W) وجود ندارد، به همین دلیل باید تلفظ W را به صورت وی (V) ادا کرد.

از آن زمان تاکنون، ایزدیار گونی‌های رنگی را به پارچه‌هایی تبدیل کرده که مناسب شلوارک‌های شُل و ول یا ژاکت‌های تزیینی هستند. سایر تولیداتش نظر تی‌شرت نیز طرح‌هایی از گونی برنج دارند.

جام جم آنلاین نیز در این باره نوشت: در دوره‌های مختلف تاریخی و زمانی به تغییراتی در نوع لباس و وضعیت پوشش افراد جامعه به وجود آمده است. گاهی ممکن است دگرگونی‌هایی که در حوزه مُد رخ می‌دهد، زیبایی خاصی برای افرادی که تحت تاثیر آن مد قرار می‌گیرند به ارمغان آورد و گاهی نیز ممکن است پوشش جدید نتیجه بالعکس داشته و مبلغ جلوه‌ای نامتعارف و نامناسب باشد. بسیاری از شما مخاطبان به‌خوبی خاطرتان هست که تا همین چند سال پیش اگر کسی شلوارش دچار پارگی می‌شد، احساس خجالت می‌کرد و در اولین فرصت آن را می‌دوخت و ترمیم می‌کرد، اما امروزه پارگی در قسمت‌هایی از شلوارهای لی برای برخی جوانان عادی و به قول معروف مد تعریف شده است؛ امیدواریم که با دقت نظر مسئولان حوزه مد و پوشاک و همچنین اقدامات فرهنگی موثر در این خصوص شاهد هنجارشکنی در حوزه مد و پوشاک نباشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.