کد خبر : 3440
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آگوست 2019 - 14:17

جواد چهراضی چهار اثر میراث ناملموس وزوان مراحل پایانی ثبت را می‌گذرانند

جواد چهراضی  چهار اثر میراث ناملموس وزوان مراحل پایانی ثبت  را می‌گذرانند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز بر ثبت میرات ناملموس تاکید کرد و افزود: اگر میراث ناملموس ناشناخته بماند و برای ثبت ملی آن‌ها اقدامی نشود این آیین‌ها و آداب و رسوم کهن به زودی منسوخ می‌شوند. جواد چهراضی به ثبت ۴ اثر میراث ناملموس و رونمایی از

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز بر ثبت میرات ناملموس تاکید کرد و افزود: اگر میراث ناملموس ناشناخته بماند و برای ثبت ملی آن‌ها اقدامی نشود این آیین‌ها و آداب و رسوم کهن به زودی منسوخ می‌شوند.

جواد چهراضی به ثبت ۴ اثر میراث ناملموس و رونمایی از آن‌ها در این جشنواره اشاره کرد گفت: پرده‌خوانی وزوان و پرده خوان‌ها به عنوان گنیجنه‌های زنده بشری ثبت شده‌اند. وی تصریح کرد: ۶ اثر ناملموس دیگر با عنوان کاچی وزوان، گویش وزوان، پخت نان محلی وزوان، لبنیات وزوان و ذکر خوانی وزوان  فرش و رنگرزی سنتی میمه، مراحل پایانی ثبت آثار ناملموس را می‌گذرانند. چهراضی به قنات های مزدآباد میمه و وزوان که به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری میمه باید حیات وحش موته، دره سرخ و دوزخی، طبیعت گردشگری و روستای کوچ نشینان را مورد توجه قرار داده و برای بهره‌برداری صحیح از آن‌ها برنانه‌ریزی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.