کد خبر : 327
تاریخ انتشار : شنبه 19 ژانویه 2019 - 16:28

سه طرح جدید دولت برای خانه‌دار شدن مردم

سه طرح جدید دولت برای خانه‌دار شدن مردم

 رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر حجم متقاضیان مورد برنامه ریزی برای مسکن دار شدن بسیار زیاد است لذا پاسخ دادن به این نیازها در یک گام تقریبا آرمانی است. به گزارش تسنیم، نرگس زربان، رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح جدید دولت برای خرید مسکن،

 رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر حجم متقاضیان مورد برنامه ریزی برای مسکن دار شدن بسیار زیاد است لذا پاسخ دادن به این نیازها در یک گام تقریبا آرمانی است.

به گزارش تسنیم، نرگس زربان، رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح جدید دولت برای خرید مسکن، اظهار کرد: در یک سال اخیر تحولات گسترده ای در حوزه قیمت مسکن به ویژه در کلان شهرها داشتیم، اگرچه در سال های گذشته نیز این بخش در رکود بود و با توجه به اینکه در حوزه مسکن رکود بیشتر از اینکه متوجه قیمت باشد معطوف به خلق ارزش افزوده و تولید است تحولات اخیر به جهش قیمت دامن زد.

رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه دولت در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد تکالیفی بر عهده دارد و در حال حاضر حجم متقاضیان مورد برنامه ریزی برای مسکن دار شدن بسیار زیاد است، لذا پاسخ دادن به این نیازها در یک گام و مرحله تقریبا آرمانی است.

زربان افزود: دولت برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در گام اول برنامه ریزی کرده که ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده تحت عنوان بازآفرینی شهری احداث خواهد شد و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، بخشی از تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده و عملیات حدود ۶۰ هزار واحد آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تمام شهرهای کشور است و به تناسب نیاز این ساخت و ساز انجام می شود، البته این طرح از برنامه های دیگر عقب تر است.
زربان توضیح داد: ۲۰۰ هزار واحد هم در برای احداث در شهرهای جدید برنامه ریزی شده است با این ساختار که در سال ۹۷، ۶۰ هزار واحد، در سال ۹۸، ۸۰ هزار واحد و در سال ۹۹، ۶۰ هزار واحد در شهرهای جدید سراسر کشور انجام بگیرد که در حال حاضر برای ۶۰ هزار واحد جدید اقداماتی انجام شده و قراردادهایی برای آماده سازی و محوطه سازی نیز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در بعضی از برنامه های جدید تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می کنیم و از این طریق زنجیره عرضه و تقاضا بهم متصل می شود، در برخی دیگر از طرح ها اهداف دیگری را دنبال می کردیم به عنوان مثال درشهرهای جدید که بارگذاری زیادی از مسکن مهر را داشتیم و به نوعی گزینش گروهی داشتیم لذا برنامه ای طراحی کردیم که مدل تامین مالی مشارکت بوده و مخاطب آن گروه های مختلف جامعه باشد.

رئیس گروه اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: سومین طرح با عنوان حمایت اقدام ملی برای تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که بر اساس شهر به شهر و با توجه به قیمت مسکن و درآمد خانوار دهک هایی که وضعیت بحرانی دارند شناسایی شده و دامنه حمایت از دهک سه تا هفت است که البته در استان های مختلف نیز این حمایت از دهک ها متفاوت است.

مسکن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.