کد خبر : 2802
تاریخ انتشار : جمعه 14 ژوئن 2019 - 15:27

جلسه نهایی کمیته مشترک مجلس و دولت درباره افزایش حقوق کارمندان

جلسه نهایی کمیته مشترک مجلس و دولت درباره افزایش حقوق کارمندان

نماینده مردم همدان در مجلس از برگزاری جلسه نهایی کمیته مشترک دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در روز شنبه ۲۵ خرداد ماه خبر داد. تسنیم نوشت: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه رئیس دویوان محاسبات به دولت خبر داد

نماینده مردم همدان در مجلس از برگزاری جلسه نهایی کمیته مشترک دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در روز شنبه ۲۵ خرداد ماه خبر داد.

تسنیم نوشت: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه رئیس دویوان محاسبات به دولت خبر داد و گفت: رئیس دیوان محاسات در این نامه اعلام کرده تا مشخص شدن موضوع، دولت صدور احکام برای حقوق و دست مزد سال ۹۸ را متوقف کند تا این مسئله تعیین تکیف شود. نماینده مردم همدان در مجلس همچنین از جلسه نهایی کارگروه مشترک دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان خبر داد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جلسه مذکور روز (شنبه ۲۵ خرداد) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس دیوان محاسبات، کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان و همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یوسف زاداحمد شنبه , 15 ژوئن 2019 - 7:13

شیر در آستانه گرانی؛ مصرف کمتر خواهد شد
طی هفته گذشته زمزمه‌هایی از افزایش بهای شیرخام به گوش رسید و گفته شد قیمت شیرخام نیز به زودی گران می‌شود و به نظر می‌رسد در صورتی که دولت یارانه‌ای به این بخش اختصاص ندهد این ماده غذایی کم کم از سفره‌های مردم حذف شود.

برترین‌ها: طی هفته گذشته زمزمه‌هایی از افزایش بهای شیرخام به گوش رسید و گفته شد قیمت شیرخام نیز به زودی گران می‌شود و به نظر می‌رسد در صورتی که دولت یارانه‌ای به این بخش اختصاص ندهد این ماده غذایی کم کم از سفره‌های مردم حذف شود.

براساس بررسی کارشناسان میانگین مصرف لبنیات و شیر در ایران سالانه باید ۲۷۰ کیلوگرم باشد اما اکنون مصرف این محصولات به زیر ۷۰ کیلوگرم رسیده است!

شیر

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد نرخ جدید شیر خام:

* هنوز مصوبه‌ای در این خصوص صادر یا ابلاغ نشده است برخی نظرشان این است که قیمت این کالا باید ۳۳۰۰ تومان باشد، برخی با قیمت ۲۵۷۰ تومان موافق هستند و برخی دیگر هم ۲۰۰۰ تومان را پیشنهاد می‌کنند؛ اما هنوز هیچکدام از این نرخ‌ها قطعی نیست و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق حسابرسی دفاتر قانونی دامداری‌ها قیمت شیرخام را محاسبه می‌کند.

* در حالی که قرار بود روز سه شنبه سازمان حمایت گزارش خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه دهد و ستاد تنظیم بازار نیز این مساله را تصویب و ابلاغ کند خبری از این موضوع منتشر نشده است.

فرهاد اکبری عضوهیات مدیره اتحادیه دامداران ایران:

* در حالی که قیمت ۲۳۹۰ تومان با وجود یکسری انتقادات برای شیرخام به تصویب رسیده، اما هنوز از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشده است.

* این رقم نیز همه هزینه‌های دامداران را پوشش نمی‌دهد زیرا قیمت نهاده‌های دامی امروز بسیار بالاست و این نرخ ۲۳۹۰ تومان شیرخام جوابگوی هزینه‌های دامدار نیست، قیمت یونجه از ۱۶۰۰ تومان به ۳۲۰۰ تومان رسیده و نرخ‌ها دو برابر شده است و انتظار ما افزایش دو برابری قیمت شیرخام بود.

* در حالی که هر لیتر شیر خام حدود ۲۴۰۰ تومان است، زمانی که به ماست میوه‌ای طعم دار تبدیل می‌شود این نرخ به ۸ هزار تومان در هر کیلو می‌رسد در حالی که از چربی آن هم برای خامه استفاده می‌شود.

* پیشنهاد اتحادیه سراسری دامداران برای هر کیلوگرم شیر خام بر اساس هزینه‌های تولید ۲۵۷۰ تومان بود، اما نرخی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه محاسبه کرده است کمتر از ۲۴۰۰ تومان (۲۳۹۰ تومان) است.

* متوسط قیمت فعلی خرید هر کیلوگرم شیر خام دامداران ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ تومان است، اما این محصول در برخی از نقاط کشور کمتر از ۱۹۰۰ تومان نیز خریداری می‌شود و شیر خام برخی دامداران نیز بر اساس چربی بالایی که دارد جایزه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و هر کیلوگرم آن ۲۳۰۰ تومان خریداری می‌شود اما حجم عمده شیر خام دامداران به قیمت ۲ هزار تومان خریداری می‌شود.

در همین رابطه مجتبی تقی زاده معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بر همین اساس نرخ صنایع لبنی هم تغییر کرده، قیمت ستاد تنظیم بازار انواع فراورده‌های لبنی را به این شرح اعلام کرد:

شیر بطری یک لیتری با یک و نیم درصد چربی ۴۹ هزار ریال و شیر نیم چرب با ۲ درصد چربی ۵۰ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین شیر پرچرب سه درصد چربی ۵۳ هزار ریال و شیر کامل یعنی با ۳.۲ درصد چربی ۵۴ هزار ریال قیمت گذاری شده است.

شیرهای استریل با بسته بندی تتراپک ۱.۵ درصد چربی ۷۰ هزار ریال و با سه درصد چربی ۷۴ هزار ریال می‌باشد.

همچنین شیرهای نایلونی کم چرب با ۱.۵ درصد چربی ۳۲ هزار ریال تعیین قیمت شده است.

بر همین اساس قیمت ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب با ۱.۵ درصد چربی ۵۳ هزار ریال، ماست پرچرب ۳ درصد چربی ۵۸ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین قیمت ماست ۲ هزار و ۵۰۰ گرمی دبه ای با چربی ۱.۵ درصد ۱۴۰ هزار ریال و ماست پرچرب سه درصد چربی هم ۱۵۰ هزار ریال می‌باشد.

قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی یواف (اولترافیلتراسیون) ۸۵ هزار ریال و پنیر ۲۱۰ گرمی تتراپک ۵۸ هزار ریال و پنیر ۵۲۰ گرمی تتراپک ۱۳۲ هزار ریال است.

احمد یوسف زاد(محمدحسین) شنبه , 15 ژوئن 2019 - 8:17

طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد
طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد.

خبرگزاری تسنیم: طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۱ اسفند سال گذشته از سوی ۵۱ نماینده مجلس امضا و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

طرح مذکور روز(دوشنبه ۲۰ خرداد) از سوی هیئت رئیسه برای بررسی در کمیسیون کشاورزی به این کمیسیون ارجاع شده است و طبق آئیننامه داخلی قوه مقننه وزیر ۱۰ روز فرصت دارد تا در کمیسیون مربوطه حضور یابد.

متن طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به شرح ذیل است:

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

به استناد اصل ۸۹ قانون اساسی و در اجرای ماده ۲۲۰ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و دیگر مواد آن اینجانبان بنا به دلایل ذیل درخواست استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را داریم لذا شایسته است دستور فرمایید در این خصوص اقدام مقتضی صورت گیرد.

۱- ممنوعیت صادرات محصولات مازاد کشاورزی و عدم حمایت صادرکنندگان

۲- عدم اجرای قوانین برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بودجه سنواتی و قوانین دیگر از جمله قانون بهره‌وری کشاورزی

۳- عدم اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی از جمله خرید تضمینی گندم

۴- عدم برخورد با مدیران متخلف که در مجموعه آنها تخلفات عمده مالی صورت گرفته است ولی در پست‌ها و مسئولیت‌های مهمتری به کار گرفته شده‌اند

۵- تخلفات گسترده در واردات محصولات کشاورزی و تنظیم بازار و ضایع شدن و حیف و میل بیت‌المال و پاسخگو نبودن در قبال قانون انتزاع

۶- عدم توانایی در تامین مایحتاج و کالاهای اساسی از جمله گوشت، شکر، تخم مرغ و … و ناتوانی در مهار قیمت کالاهای اساسی

۷- انحصار شدید در واردات و صادرات محصولات کشاورزی

۸- عدم حمایت از تولیدکنندگان، مرغداران و باغداران و زنجیره‌های تولید

۹- عدم رعایت مفاد اقتصاد مقاومتی و رها کردن تولید داخل

۱۰- عدم تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم، بذر و …

۱۱- ضعف گسترده در اجرای پروژه‌های مهم از جمله آبیاری تحت فشار، قنوات، پایاب سدها، آبخیزداری و مهار ریزگردها

۱۲- عدم توانایی در حفاظت از منابع طبیعی جنگل‌های شمال، زاگرس و غرب و همچنین ذخایر آبزی کشور

۱۳- کاهش شدید کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی

۱۴- تخلفات گسترده در نحوه جذب و بکارگیری ناظرین کشاورزی و ناتوانی در اجرای تشکل‌های بخش کشاورزی

۱۵- عدم رسیدگی به مطالبات قانونی پرسنل جهاد کشاورزی و در نتیجه کاهش انگیزه کاری در بین کارکنان

۱۶- عدم مبارزه به موقع با بیماری‌های دام و طیور

۱۷- رشد روز‌افزون قاچاق محصولات کشاورزی و دامی از کشور

۱۸- ناتوانی در اجرای دقیق قوانین بیمه کشاورزی و عدم پرداخت به موقع خسارت بیمه‌شدگان

۱۹- رها کردن مطالبات عشایر کشور

۲۰- ابهام در واگذاری برخی از شرکت‌های بزرگ وابسته به وزارت جهاد کشاورزی