کد خبر : 2732
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژوئن 2019 - 14:47

هندوانه علیه بیماری‌های قلبی- عروقی

هندوانه علیه بیماری‌های قلبی- عروقی

 مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: بیش از ۵۰ نوع رنگدانه‌های گیاهی از جمله لیکوپن و بتاکاروتن در هندوانه شناخته شده که این میوه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان نقش موثری دارد. بتاکاروتن، آنتی‌ اکسیدان قوی است که از تولید

 مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: بیش از ۵۰ نوع رنگدانه‌های گیاهی از جمله لیکوپن و بتاکاروتن در هندوانه شناخته شده که این میوه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی – عروقی و سرطان نقش موثری دارد.

بتاکاروتن، آنتی‌ اکسیدان قوی است که از تولید رادیکال ‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند و لیکوپن هم یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگری است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌ها کمک کند.

مینا کاویانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هندوانه با داشتن بیش از ۹۰ درصد آب، میوه شیرین و آبداری است که حاوی مقادیر مناسبی از پیش ساز ویتامین A املاحی مانند پتاسیم و برخی ویتامین های گروه  B مانند ویتامین B۱، B۲ و نیاسین ( ویتامین B۳) است.

وی با اشاره به اینکه هندوانه هرچند میوه ای کم کالری است اما سرشار از فیبر بوده و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها است اظهار داشت: این میوه یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان هایی است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: هندوانه در تامین سیترولین نیز موثر است که سلامت رگ های خونی را بهبود می بخشد و  منبع ویتامین C و A است، همچنین غنی از پتاسیم و منیزیم است.

کاویانی افزود: تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه آب هندوانه طبیعی (حدود ۱.۵ لیتر یا ۶ لیوان) به مدت ۳ هفته، می تواند موجب افزایش اسید آمینه آرژنین در خون شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که اسید آمینه آرژنین برای نوزادان، کودکان و بزرگسالانی که دچار بیماری های التهابی و عفونی حاد شده اند ضروری است و ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد، به نظر می رسد هندوانه یا آب هندوانه طبیعی آن در چنین شرایطی برای بهبود وضعیت سلامت افراد مفید است


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن اسدی جمعه , 7 ژوئن 2019 - 6:02

با سلام واحترام
عده ای را اعتقاد بر این است که وجود بازارچه های هفتگی (یکشنبه بازار، سه شنبه بازار و… ) دارای تاثیرات منفی بر اقتصاد شهرها و روستاها ست و موجب خارج شدن بخش اعظمی از سرمایه های نقدی مردم از شهر، ایجاد رکود در کسب و کار فروشندگان داخلی و نهایتا تعطیلی واحد تجاری آنان خواهد شد.

بسیار پیش آمده که منتقدان٬ مقصر اصلی را شورای شهر دانسته و زبان انتقاد نسبت به آن گشوده اند و در این زمینه پاسخ های شورای شهر را نامعتبر ارزیابی نموده و بر نظر خود اصرار می ورزند.

در اینجا لازم است توضیحاتی را ارایه نماییم و قضاوت را به عهده خوانندگان عزیز بگذاریم تا جهت برون رفت از این معضل چاره ای اساسی اندیشیده شود .

همانطور که همگان می‌دانند از سالیان بسیار دور تاکنون ایجاد بازارچه های سیار(تحت عناوین مختلف) در اغلب شهرها و روستا های کشور، امری تقریبا متداول بوده است. طی سالیان اخیر به دلیل افزایش معضلات اقتصادی خصوصا برای اقشار ضعیف و به منظور افزایش اشتغال، رونق بیشتر بازار و تنظیم قیمت اقلام مصرفی مردم ، این امر تعمیم یافته و در اغلب شهرها و روستاهای کشور شاهد توسعه ی این قبیل بازارچه ها هستیم.
آنچه لازم است بدانیم این است که بنا به درخواست جمع کثیری از مردم، تمامی مجوزات قانونی این قبیل بازارچه ها از سوی دستگاه‌های دولتی مسوول صادر گشته و روند فعالیت آنها تا کنون کاملا مبتنی بر قوانین جاری کشور ادامه یافته است.

نقش شهرداری ها در کنار دستگاه های دیگری همچون شبکه بهداشت محیط زیست و غیره ساماندهی و نظارت بر کارکرد آنها می باشد.
با این مقدمه واضح است که شوراهای اسلامی کمترین نقش را در ایجاد بازارچه های سیار به عهده دارند و فقط در انتقال خواسته های مردم و کسبه به سطوح بالاتر، تعیین میزان دریافت عوارض و تصویب آن تاثیر گذار هستند.
البته این امر بدین معنی نیست که شورای شهر در قبال مسایل بازارچه ها بی تفاوت باشد و نسبت به رفع مسائل و مشکلات آن از قبیل؛ تعیین محل بازارچه و کمک در کیفیت بخشی به شرایط آن وغیره ٬ توجهی نداشته باشد.

ما نیز مانند بسیاری از مغازه داران محلی و نیز منتقدین بازارچه های سیار، اعتقاد داریم که وجود این قبیل بازارچه ها به ویژه در شهرهای کم جمعیتی مثل شهر وزوان، در کنار تاثیرات مثبتی که دارند٬ تاثیرات سویی را نیز بر اقتصاد کسبه و شهر برجا خواهد گذاشت و موجبات خروج بخشی از سرمایه و کاهش اشتغال در شهر خواهد شد.
بدین منظور و جهت جلوگیری از این پدیده و کمک به تقویت اقتصاد داخلی بارها بر بومی سازی بازارچه های سیار تاکید داشته ایم و از کسبه محلی در خواست نموده ایم که در این خصوص یعنی بومی سازی بازارچه ها همکاری لازم را بعمل آورند. متاسفانه در این زمینه استقبال وتوجه موثر و شایانی از سوی کسبه محلی صورت نپذیرفته است. اعتقاد ما بر این است که با ورود کسبه محلی به بازارچه از یک طرف و عرضه کالای با کیفیت و دریافت سود کمتر از مشتری، می توان گام اساسی را در جهت تقویت اقتصاد شهر برداشت.
چرا که اگر بنا باشد که شورای شهر با فعالیت کلی بازارچه ها مخالفت نماید و اثرات بعضا مثبت آن رابرای مردم نا دیده انگارد و راه جایگزینی هم برای آن در نظر نداشته باشد٬ قطعا مشتریانی که سالهاست با این قبیل بازارچه ها آشنایی و خو پیدا کرده اند٬ در پی دستیابی به اجناس با قیمت مناسب‌تر به شهر و روستاهای دیگر مراجعه خواهند کرد ومعضلی دیگر بوجود خواهد آمد.
مخلص کلام اینکه٬ حذف این بازارچه ها در ید اختیار شوراها نیست و تنها دستگاههای دولتی که مجوز فعالیت آنها را صادر کرده اند ٬ صلاحیت تصمیم گیری برای حذفشان را دارا هستند. لازم است بدانیم ٬وجود بازارچه ها در شرایط فعلی به یک مطالبه عمومی ٬ بویژه اقشار آسیب پذیر ٬ مبدل شده است که فقط می توان با همکاری کسبه داخلی و با اعمال راه کار های ارایه شده مزبور ونیز فرهنگ سازی مناسب٬ شرایط کمی و کیفی را به نفع کسبه و خریداران محترم تغییر داد چرا که بی توجهی به خواسته مردم تبعات سوء دیگری را در پی خواهد داشت .شورای اسلامی شهر وزوان.

منتظر نظرات شما هستیم…

فروشگاه اينترنتی پنج‌شنبه , 20 ژوئن 2019 - 9:33

کلا استفاده میوه در وعده های روزانه ما می تونه گزینه ی خوبی برای پیشگیری از بیماری باشد و بهترین زمان مصرف آن تایم عصرونه است که می تونه خیلی خوب جذب بدن بشود و از ویتامین موجود استفاده مناسب نمود
فروشگاه اینترنتی
https://www.baneh.com
باسپاس

nacm یکشنبه , 23 آگوست 2020 - 18:39

مطلب خیلی مهیجی بود و ممنوم از شما،امیدوارم یو آر ال گروه ما رو در لینک زیر باامنیت ترین درها آکاردیون چک کنید.

nacm یکشنبه , 23 آگوست 2020 - 19:35

مطلب خیلی خوبی هست و همیشه موفق باشید،امید دارم پیج تیم ما در آدرس قیمت هر متر درها اکاردئون بررسی کنید.

بابر پنج‌شنبه , 3 سپتامبر 2020 - 17:24

مطلب خیلی جذابی عه و آرزو ی یه حال خوب،خواهشا آدرس خدمات ما رو در آدرس انواع حفاظ شاخ گوزنی کاوه چک کنید.

فرخ چهر شنبه , 5 سپتامبر 2020 - 18:31

مطلب جذابی می باشد و همیشه موفق باشید،لطفا پیج خدمات ما رو در آدرس قیمت نرده شاخ گوزنی انجمن کاوه بررسی کنید.