کد خبر : 1807
تاریخ انتشار : جمعه 5 آوریل 2019 - 15:10

فرزند لرستان سرزمینش را تنها نگذاشت

فرزند لرستان سرزمینش را تنها نگذاشت

علیرضا بیرانوند، فرزند لرستان از فرصت شهرت خود برای یاری‌رساندن به مردم لرستان استفاده کرد و خود شخصا درگیر این امر شد بیرانوند به گزارش “ورزش سه” علیرضا بیرانوند، دروازه بان لرستانی تیم ملی و پرسپولیس که بعد از جاری شدن سیل وحشتناک در لرستان بی‌قرار ترین فردی بود که دلش برای کمک به هم

علیرضا بیرانوند، فرزند لرستان از فرصت شهرت خود برای یاری‌رساندن به مردم لرستان استفاده کرد و خود شخصا درگیر این امر شد بیرانوند به گزارش “ورزش سه” علیرضا بیرانوند، دروازه بان لرستانی تیم ملی و پرسپولیس که بعد از جاری شدن سیل وحشتناک در لرستان بی‌قرار ترین فردی بود که دلش برای کمک به هم استانی‌هایش پر می زد. اما به واسطه برگزاری دربی و همچنین دیدار حساس با پیکان نتوانست اردوی تیمش را ترک کند. به همین دلیل در ابتدا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود سعی کرد که به لرستانی‌ها قوت قلب بدهد. بعد از آن با انتشار ویدئویی از هواداران پرسپولیس خواست تا کمک های خود را از طریق باشگاه و با نظارت خود او به این استان ارسال کنند. سومین کار خوب بیرانوند هم پوشیدن پیراهنی مقابل پیکان بود که بر روی آن عبارت لرستان تنها نیست نقش زده بود. به همین دلیل و با همت هواداران اقلام مصرفی و خوراکی زیادی در ورزشگاه درفشی فر که مختص باشگاه پرسپولیس است انبار شد. این کار تحت نظارت وکیل بیرانوند و نماینده باشگاه انجام شد و مردم می‌توانستند کمک‌های خود را به این محل برسانند. نکته جالب توجه این است که این کار هنوز هم ادامه دارد و مردم می توانند با مراجعه به این ورزشگاه کمک های خود را در اختیار باشگاه پرسپولیس و کانون هواداران قرار دهند تا این گونه در بین مردم لرستان پخش شود. اما جذاب ترین بخش ماجرا به بعد از بازی با پیکان بر می گردد. جایی که علیرضا بیرانوند بلافاصله با ترک ورزشگاه شهر قدس به درفشی فر می آید تا خود به صورت مستقیم کاری را انجام دهد. او بعد از صحبت با وکیل خود و همچنین نماینده باشگاه به سرعت کنار خاورها حاضر و مشغول به بار زدن باکس های آب معدنی شد تا خودش به صورت مستقیم آستین ها را برای کمک به سیل زده ها بالا زده باشد. در نهایت با حضور تعداد زیادی از هواداران ۱۱ خاور مملو از وسایل مختلف آماده اعزام به لرستان شد و آن‌ها راس ساعت پنج صبح با حضور علیرضا بیرانوند به لرستان رفتند. این دروازه بان تا لحظه آخر با استرس خاصی کارها را نظارت می‌کرد. انگار که تمام مردم لرستان خویشاوندان او هستند و باید همه چی طبق روال و منظم انجام می‌شد و حالا خیالش از این بابت کمی راحت است. همچنین دروازه بان سابق تیم ملی ایران یعنی ابراهیم میرزاپور که متعلق به استان لرستان است با به راه انداختن گروهی مجازی متشکل از بازیکنان تیم ملی و ستارگان فوتبال ایران سعی دارد مبلغی را برای کمک به مردم سیل زده استانش جمع کند و به این واسطه با خریداری اقلام متفاوت در تلاش برای کمک به آن‌ها باشد. قرار است جمع آوری اقلام مصرفی و خوراکی همچنان ادامه داشته باشد و علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت پرسپولیس از دیدار با الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا خودش نیز همراه با این وسایل به لرستان رفته و در کنار مردم حضور یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن اسدی جمعه , 5 آوریل 2019 - 15:49

🔹بسمه تعالی🔹

🔹گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۱۶ فروردین ۹۸🔹

🌹نماز جمعه ۱۶ فروردین در وزوان همچون هفته های گذشته با استقبال بسیار خوب مردم وزوان و روستاهای اطراف در مسجد صاحب الزمان و به امامت امام جمعه موقت، حضرت حجت الاسلام و المسلمین وهاب اقامه شد.🌹

🔸خطبه اول:

◀️حجت الاسلام و المسلمین وهاب در خطبه اول بعد از سلام و صلوات بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام، به کلام گهربار امیر مومنان امام علی علیه السلام پرداختند که در جایی خطاب به فرزاندانش فرمودند “اوصیکما بتقوی الله و نظم امرکما” و در جای دیگر همین وصیت را به ایشان و خطاب به همه مومنین کردند.

✔️انسان با ایمان باید پس از ایمان، تقوای الهی و نظم در امور را سرلوحه خود قرار دهد. لذا به حقیقت معنا با تقوا باشید. شهید مطهری نیز در کتاب ده گفتار می فرمایند امام علی علیه السلام در وصیت به فرزندانشان پس از ایمان به خدا، آن ها را به تقوای الهی سفارش می کند.

▫️به نقل از آیت الله مظاهری تقوای مثبت داریم و تقوای منفی؛ تقوای مثبت به این معناست که انسان فقط در شرایط ایده‌آل قرار داشته باشد و منفی زمانی است که انسان با وجود قرار گرفتن در شرایط بد خود را از گناه حفظ کند.

🔹امام جمعه موقت وزوان در ادامه با گرامیداشت سالروز مبعث مبارک پیامبر اسلام و با اشاره به آیه قرآن که فرمود: “لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه”، بیان داشت که کسی که می‌خواهد به جایی برسد، الگوی رفتاری خود را می‌بایست پیامبر گرامی اسلام قرار دهد. علت موفقیت پیامبر در انجام رسالت را قرآن در اخلاق خوب پیامبر می داند “و انک لعلی خلق عظیم”؛ معنای خلق را تعدادی به معنی آیین در نظر گرفتند، عده‌ای آن را یک فضیلت رفتاری می دانند، و عده‌ای نیز آن را به معنای عفو و گذشت می دانند. کسی که توقع دارد مورد عفو قرار گیرد باید از برادر دینی و مسلمان خود بگذرد. آیت‌الله جوادی آملی می فرمایند: خُلُق به معنای به دست آوردن تمامی نیکی ها و خوبی هاست.

🔹از عایشه در مورد پیامبر نقل شده که اخلاق پیغمبر اخلاق قرآنی است. مصداق ده آیه ابتدایی سوره مومنون در مورد پیغمبر است.

🔹ایشان در ادامه به برخی صفات اخلاقی نیکوی نبی مکرم اسلام پرداختند:

▫️از جمله سیره زندگی پیغمبر می توان به دوختن کفش توسط خود پیغمبر و موارد این چنینی دیگر اشاره کرد که در مقایسه با زندگی امروزی می بینیم آفت جامعه ما مصرف گرایی است که در تضاد با سیره معصومین است. رفتارهای امروز ما رفتارهایی است که با جامعه امروزی مطابقت داشته باشد.

▫️انسان مومن کسی است که شادیش نمایان و ناراحتیش مخفی است.

▫️پیامبر گرامی اسلام بسیار متواضع و فروتن بودند.

▫️ایشان بسیار سخاوتمند بودند. قرآن کریم می فرماید: “و نه دست خود را سفت بگیر (و بخیل نباش) و نه دست خود را سست بگیر (و اسراف کننده نباش).”

▫️پیامبر نماز و خطبه‌هایشان را آسان می گرفتند تا مردم در نماز خسته نشوند.

▫️در مجلس و در حضور مردم به همه افراد به طور مساوی نگاه می کردند.

▫️و همچنین ایشان فرمودند در دل انسان مومن کینه جایی ندارد.

🆔 @setadjomehvazvan

🔸خطبه دوم:

◀️خطیب جمعه وزوان در خطبه دوم پس از سلام و صلوات بر پیامبر و ائمه اطهار و سفارش مجدد نمازگزاران به رعایت تقوا به برخی مناسبت های گذشته و پیش رو پرداختند:

▫️ماه رجب که مزین است به ولادت امام علی علیه السلام، امام جواد علیه السلام، حضرت علی اصغر علیه السلام و بعثت پیغمبر بزرگوار اسلام صلوات الله علیه و آله.

▫️عید باستانی نوروز: حدیث است که وقتی بهار و رستاخیز را می بینید به یاد رستاخیز قیامت باشید.

▫️اعیاد شعبانیه؛
▫️ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار
▫️میلاد امام سجاد علیه السلام و روز آزادگان
▫️میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز؛
امام سجاد علیه السّلام فرمودند: “روز قیامت برای عموی ما عباس جایگاهی است که شهدا به آن غبطه می خورند و دلیل آن بصیرت والای حضرت ابوالفضل بود. کان عمنا العباس نافذ البصیره، صلب الایمان”.

▫️میلاد با سعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

✔️حجت الاسلام و المسلمین وهاب در بخش بعدی خطبه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت حلول سال نو و در جوار حرم مطهر امام رضا علیه السلام پرداختند. ایشان در سخنان خود از مردم تجلیل کردند و فرمودند مسئولین خود را به مردم برسانند.
ایشان از مجلس گلایه کردند و فرمودند همان گونه که مجلس امریکا لوایح ضد ایرانی ارائه می کند جا دارد مجلس ما نیز در مقابله با تحریم های آمریکا مستحکم باشد و لوایح ضد امریکایی تصویب کنند.

🔹حضرت آقا در روزهایی که برخی مسئولین از مشکلات و تهدیدهای دشمنان صحبت می کنند فرمودند به فضل الهی امسال سال فرصت هاست و نه تهدیدها. همچنین فرمودند در سالی که مردم با مشکلات مواجه هستند برایشان بارقه های امید ایجاد کنید. کسانی که می خواهند با جنگ روانی مردم را از انقلاب ناامید کنند بدانند در خیال خام هستند. در جامعه امروزی لزوم به کارگیری استعدادهای جوان بسیار مهم است و وظیفه ما این است که با آگاهی از مسائل کشور تحریم های دشمن را خنثی کنیم.

✔️تاکید رهبر انقلاب بر قطع امید از اروپا و کشورهای غربی؛ ایشان از غربگرایان داخلی با عنوان تقی زاده های امروز یاد کردند. افرادی که منششان این است که ما نمی توانیم و باید از سر تا پا به مانند غربی ها باشیم.

▫️عدم خودباوری یکی از مسائلی است که در این افراد غربزده دیده می شود. آن ها تلاش می کنند جوانان ما را غربی کنند و بگویند که راه پیشرفت و برون رفت از مشکلات، پیروی از الگوهای غربی و در خدمت استبداد بودن است.

🔹امام جمعه موقت وزوان در خاتمه با پرداختن به بروز سیل در بیش از چهارصد شهر کشور، برای درگذشتگان این حادثه های تلخ طلب غفران الهی و برای بازماندگانشان آرزوی صبر و اجر کردند و از عنایت ویژه رهبر انقلاب به این مسئله گفتند. ایشان با گلایه از عملکرد برخی مسئولین دولتی که در این روزها مشغول تفریح و خوش گذرانی بودند، منصوب شدن رئیس کل نیروهای مسلح، سردار باقری به عنوان فرماندهی رسیدگی به مشکلات مردم را عنایت و مدیریت مقام معظم رهبری دانستند و از زحمات نیروهای سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای بسیج مردمی و کمک های مردمی در سراسر کشور در یاری و همراهی مردم سیل زده تقدیر و تشکر کردند.

🔹والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته🔹

🆔 @setadjomehvazvan