کد خبر : 1771
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آوریل 2019 - 6:53

طلاق‌های صوری به معضل بزرگی برای تامین اجتماعی تبدیل شده است

طلاق‌های صوری به معضل بزرگی برای تامین اجتماعی تبدیل شده است

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از رواج طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق بازنشستگی پدران فوت شده؛ گفت:  بارها اعلام کرده‌ایم که طلاق‌های صوری به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده و چنانچه برای آن چاره‌اندیشی نشود، سازمان تامین اجتماعی را در مرز نابودی قرار می‌دهد اما متاسفانه مسئولان تامین اجتماعی گوش شنوایی ندارند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از رواج طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق بازنشستگی پدران فوت شده؛ گفت:

طلاق

 بارها اعلام کرده‌ایم که طلاق‌های صوری به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده و چنانچه برای آن چاره‌اندیشی نشود، سازمان تامین اجتماعی را در مرز نابودی قرار می‌دهد اما متاسفانه مسئولان تامین اجتماعی گوش شنوایی ندارند.

ناصر ملک نژاد نسبت به رواج طلاق‌های صوری هشدار داد و به ایلنا گفت: عده‌ای با سوءاستفاده از طلاق‌های صوری حقوق پدرانشان را که از دنیا رفته‌اند از سازمان تامین اجتماعی می‌گیرند. این افراد طلاق را در دفترخانه ثبت می‌کنند اما به صورت صیغه ۹۹ ساله به همان شوهرشان رجوع و زندگی می‌کنند و در اصل همان خانه و خانواده را دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه طلاق‌های صوری در حال تبدیل شدن به معضل است، گفت: این افراد نه تنها خودشان طلاق صوری می‌گیرند، بلکه به دیگران نیز توصیه می‌کنند که طلاق صوری بگیرند و درآمد بی‌دردسری را همه ماهه از صندوق تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاق صوری در شهرستان‌های کوچک و روستاها به شدت در حال گسترش است، گفت: یک خبر در محل‌های کوچک سریعتر از محل‌های بزرگ گسترش پیدا می‌کند و متاسفانه امروزه در روستاها شاهد هستیم که میزان طلاق‌های صوری به شدت افزایش داشته و رو به گسترش است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه با مشکلات زنان بیوه آشنایی داریم، گفت: می‌دانیم زنانی که شوهرانشان را به دلیل فوت یا طلاق واقعی از دست داده‌اند و درآمدی هم ندارند، در معرض انواع تهدیدها قرار دارند و ما نیز موافق هستیم که این زنان بتوانند از حقوق پدرانشان که فوت کرده‌اند، بهره‌مند شوند اما نگرانی ما از آن دسته فرصت‌طلبانی است که چشم به درآمدهای حرام دوخته‌اند و برایشان فرقی نمی‌کند که این درآمدها از کجا آمده است.

وی از سازمان تامین اجتماعی خواست قبل از آنکه مستمری پدر فوت شده را به دخترش بدهد به درستی و با دقت تحقیق کند، گفت: متاسفانه برخی از دختران در جامعه بعد از فوت پدرشان، از شوهرانشان طلاق صوری می‌گیرند تا از حقوق بازنشستگی پدرشان بهره‌مند شوند.

ملک نژاد با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از بحران طلاق‌های صوری خبر دارد، گفت: در جلسه‌ای که با مرحوم دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان داشتیم، مسئولان تامین اجتماعی از طلاق صوری به عنوان یک معضل جدی برای سازمان یاد کردند و درصدی از طلاق‌های صوری اعلام کردند که متاسفانه بسیار بالا بود و تاکنون برای حل این معضل چاره‌اندیشی نشده است.

وی با اعلام اینکه مسوولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال جلوگیری از طلاق صوری هستند، گفت: متاسفانه هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و این در حالی است که طلاق صوری به معضلی بزرگ برای سازمان تبدیل شده است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به مشکلاتی که طلاق صوری برای کانون ایجاد کرده است، گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که نسبت به سوءاستفاده از طلاق صوری به کانون شکایت می‌شود. گاهی اعضای یک خانواده به کانون شکایت کرده‌اند که خواهرشان طلاق صوری گرفته و بخشی از حقوق مادرشان را می‌گیرد که همین امر باعث شده تا مادرشان نتواند هزینه‌های زندگی خودش را تامین کند و در بسیاری از موارد این مادران برای تامین هزینه دارو و درمان با مشکل رو به رو هستند.

وی با اشاره به اینکه این قبیل شاکیان را به شعب تامین اجتماعی می‌فرستیم، گفت: این افراد به شعب تامین اجتماعی شکایت کرده‌اند و مسئولان شعب اعلام کرده‌اند که کار این افراد قانونی است در حالی که این قانونی نیست بلکه دور زدن قانون است.

ملک نژاد با انتقاد شدید از بی‌توجهی برخی شعب گفت: این چه حرفی است که مسوولان شعب اعلام می‌کنند. درست آن است که هر کس به شعبه مراجعه کرد و خبر از سوءاستفاده داد، مسئولان شعب به سرعت اطلاعات آن فرد را بگیرند و بازرسانی به آنجا اعزام کنند نه اینکه با گفتن جمله “طلاق قانونی است” افرادی که احساس وظیفه کرده و اطلاع داده‌اند را دلسرد کنند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران خواستار تعیین بازرسان ویژه برای طلاق‌های صوری شد و گفت: آنها که طلاق گرفته‌اند باید همه ساله مورد تحقیق قرار بگیرند و چنانچه متوجه شدند طلاق آنها صوری بوده، نه تنها تمام حقوقی که گرفته‌اند به صندوق تامین اجتماعی بازگردانده شود، بلکه جریمه‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته شود تا دیگران از ترس جریمه چنین اقدامی را انجام ندهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.