کد خبر : 1752
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آوریل 2019 - 15:02

آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده است

آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده است

آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و عملا کمک رسانی از کشورهای دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی با بیان این خبر افزود: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمرهیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم

آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و عملا کمک رسانی از کشورهای دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است

هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی با بیان این خبر افزود: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمرهیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل زده ارسال کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علیرغم شعارها و ادعاهای مسخره آنهاست که می‌گویند تحریم‌ها بر ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.

قاسمی گفت: معمولا حتی در شرایط سخت و اضطراری تمام سیستم‌های بانکی مسدود نمی‌شوند و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه و انسانی به مردم از طریق نهادهایی مثل صلیب سرخ و هلال احمر فراهم می‌شود، اما آمریکا در یک رویکرد ضد انسانی و ظالمانه تمام مسیرهای کمک رسانی به مردم سیل زده را مسدود کرده است.

وی ادامه داد: نهادهای امدادرسان مثل صلیب سرخ و هلال احمر در روزهای اخیر اعلام کرده اند نمی‌توانند کمک‌های خود را به هلال احمر جمهوری اسلامی ارسال کنند و به نظر می‌رسد آمریکا در صدد ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سیل زده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی امداد رسان با این اقدام سبوعانه مقابله کنند.

قاسمی با اشاره به حجم بالای خسارات وارد شده به مردم سیل زده در استان‌های مختلف اظهار داشت: نهادهای امداد رسان داخلی و مردم تلاش می‌کنند خسارت‌های وارد شده به مردم سیل زده را کاهش دهند، ولی تاکنون هیچ کمک خارجی به صورت محسوس دریافت نشده است و راهی برای این کمک رسانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: لازم است نهادهای بین‌المللی در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند، به ویژه در شرایط کنونی که کمبود برخی تجهیزات مانند بالگردها محسوس است و تامین این تجهیزات با مشکل مواجه شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آمریکا باید پاسخگوی همه عواقب اقدام خود در ممانعت از کمک رسانی به مردم سیل زده ایران باشد.

قاسمی یادآور شد: مردم دلیر و از خودگذشته ایران این حوادث و خسارات ناشی از آن را به همت روحیه ایرانی و والای انسانی خود در یک همکاری و با پیوند دولت – ملت به پایان خواهند برد.
وی اضافه کرد: بدون هیچ چشمداشتی از آنانی که جان آدمی را هم ابزاری سیاسی برای اهداف نامقدس خود می‌دانند، جهانیان و زمان قضاوت خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.