کد خبر : 1696
تاریخ انتشار : شنبه 30 مارس 2019 - 5:31

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۹ فروردین ۹۸

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان ۹ فروردین ۹۸

بسمه تعالی گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان۹ فروردین ۹۸ دومین نماز جمعه بهاری وزوان در سال ۹۸ با استقبال گرم مردم در مسجد صاحب الزمان و به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه وزوان اقامه شد خطبه اول: خطیب جمعه وزوان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی و

بسمه تعالی

گزارش خطبه های نماز جمعه شهر وزوان
۹ فروردین ۹۸

دومین نماز جمعه بهاری وزوان در سال ۹۸ با استقبال گرم مردم در مسجد صاحب الزمان و به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه وزوان اقامه شد

خطبه اول:

خطیب جمعه وزوان در خطبه اول بعد از حمد و سپاس الهی و سفارش به تقوا، در این باب گفت: مهم ترین توصیه اولیای الهی حتی در وقت جان دادن رعایت تقوا و دوری از محرمات بوده است. کسی که دو روزش مثل هم باشد ضرر کرده است (روایت از معصومین علیه السلام).

با نو شدن سال و طبیعت ما هم باید تغییر کنیم، باید سال جدید بهتر از سال قبل باشد. با پیشرفت و رشد کردن و استفاده بهینه از سرمایه های خدادادی باید تلاش کنیم که دو روزمان مثل هم نباشد که در آن صورت ضرر کرده‌ایم. در روایت است کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد مورد لعنت خداوند است باید پناهمان خدا باشد. کلا تغییر و تحول و پیشرفت در همه امور خیلی خوب است؛ مانند آبی که در یک جا بماند، فاسد و خراب می شود…

 در روز جمعه اهل قبور (مردگان) خطاب به زنده ها می گویند: رشد عقلی و تقوا و راه رشد و کمال ناگهانی و دفعی نمی شود، بلکه باید گام به گام و لحظه به لحظه و از کم شروع شود، باید در زندگی نظم داشته باشیم، در عبادت، در کار، در خواب و در تمام امور.

در هفته بعد روز ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام است که ایشان فرمود در شبانه روز چهار قسمت کارها را انجام بدهید؛
ساعاتی برای امرار معاش و کار کردن،
 ساعاتی به عبادت گذراندن، (روایت است که ملعون است کسی که در زندگی سربار دیگران باشد و کار نکند و شغل نداشته باشد. جوان باید اهل حرفه و فن باشد با تفکر برای کارآفرینی و تولید. انسان هر چه بیشتر کار کند زندگی پر رونق تر می شود.)
قسمت سوم برای ملاقات با دیگران و صله ارحام می‌باشد و
 قسمت چهارم برای تفریح و لذت و شادی حلال.
در قرآن کریم ۲۵ بار کلمه فرح آمده به معنای شادی و خوش زندگی کردن و عبادت با نشاط.

تفریحات سالم مانند روز جمعه که عید است و غسل در آن ثواب بسیاری دارد و باعث شادی و نشاط می شود. بوی خوش برای نماز که ثواب هفتاد رکعت نماز بدون عطر را دارا می باشد، مسواک زدن، آراستگی و وضعیت ظاهری خوب، تمیز بودن و لباس سفید پوشیدن، نگاه به آب روان و سبزه زار که دید چشم را زیاد می کند، از نمونه شادی های حلال می باشد.

اسلام دین حیات و نشاط است. پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند ورزش و بازی کنید، تفریح داشته باشید، همانا من ناراحتم از اینکه شما تنبل و کم جنب‌وجوش باشید و ورزش نکنید.

 برای بچه ها و کودکان جنب و جوش خیلی خوب است، پیاده روی کردن که دوای بسیاری از دردها است. کم تحرکی مرض های فراوان در پی دارد.

 در آستانه روز طبیعت قرار داریم. مسافرت و سیر و سفر در طبیعت بسیار عالی است، اما هر روز روز طبیعت است.
تفریح و نشاط، نگاه به طبیعت و شاد بودن امری بسیار فرح بخش است.این که می گویند ۱۳ عددی نحس است حرفی اشتباه است، هر روزی که معصیت بشود یا دل کسی را آزردی و کار خوبی نکردی آن روز نحس است.

 @setadjomehvazvan

خطبه دوم:

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در خطبه دوم بعد از حمد و سپاس الهی و سلام و درود بر پیامبر و اهل بیت و قرائت دعای سلامتی امام زمان و سفارش به رعایت تقوا گفتند: خداوند به مومن وعده جنت و بهشت اما به متقین محبت و ایمان را وعده می دهد.

تقوا یعنی خویشتن داری و زمانی حاصل می شود که انسان اعتقاد به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام را داشته باشد و اصلا گناه را دوست نداشته باشد، محبان و دوستان علی علیه السلام گناه را دوست ندارند، اما از روی فراموشی و شهوت و نادانی گاهی کاری را انجام می‌دهند و زود پشیمان می‌شوند؛ در حالی که ذاتا گناه را دوست ندارند. محبت علی نشانه ایمان و تقوا است و پشیمانی رکن اصلی استغفار است.

هر کسی کار خوبی انجام دهد و مزد آن را در همین دنیا می گیرد،در آخرت طلبکار نیست ولی اگر شیعیان و انسان های خوب کار بدی را انجام دهند چون خداوند محبان علی علیه سلام را دوست دارد اگر استغفار نکرده باشند با بلا و گرفتاری آن ها را قصاص می کند. قصاص حیات است برای عبرت گرفتن ما انسان ها؛ لذا باید مرتب استغفار کنیم. متقین و محبین در هنگام سحر استغفار می‌کنند.

 امام جمعه وزوان در بخش بعدی به مناسبت های هفته پرداخت:

دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران.

شهادتحضرت امام موسی کاظم علیه السلام.

عید بعثت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جوان‌ها پرداختند. ایشان به جوانان خیلی سفارش کرده‌اند. اگر جماعتی آب و زمین نداشته باشند و بیکار باشند و کار نکنند، مورد لعن خدا قرار می‌گیرند. جوان‌ها به دنبال کار بروید، با کشاورزی و تولید، با پیدا کردن شغل های پر درآمد و تفکر و تحقیق، با دامپروری و کارآفرینی در زمینه گلخانه.

 برای جوان مومن شکست معنی ندارد. هر شکست زمینه تفکر برای پیروزی های بعدی است. در سال رونق تولید و امید و نشاط و تلاش و اعتماد به نفس گامی در جهت پیشرفت کشور برداریم.

ایشان در نهایت بار دیگر با تسلیت ایام شهادت امام هفتم گفتند: از برکات ایشان می‌توان به فراوانی فرزندان و امامزاده‌ها که نمونه آن نگینی به نام سیده صالحه خاتون در ازان می باشد و باعث خیر و برکت هستند اشاره کرد.
امام کاظم علیه السلام فرمودند از راه‌های کار کردن به امور دنیوی خود با دید خوب بپردازید و کار و تلاش کنید برای نشاط زندگی خود.
دوران امامت ایشان ۳۵ سال بود که خدا را شکر می کرد و در زندان نیز عبادت خدا را انجام می داد.

 @setadjomehvazvan

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.