کد خبر : 1616
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 مارس 2019 - 8:57

پیش‌بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چند نقطه ایران

پیش‌بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چند نقطه ایران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید؛ وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود. مجله حوادث طبیعی امین حسین نقشینه، در گفت و گو با  ایرنا، اظهار داشت: همچنین امروز طغیان رودخانه‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید؛ وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سیل یک روستای چهارمحال و بختیاری ‌را کاملا زیر آب برد/۲۰ روستا‌ در معرض تهدید قرار دارند

امین حسین نقشینه، در گفت و گو با  ایرنا، اظهار داشت: همچنین امروز طغیان رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت کرده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

  • هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با ۱۴۱ تماس بگیرند

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می‌شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

  • بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار

نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می‌تواند در برخی مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.